خبرگزاری کار ایران

معاون پرستاری وزارت بهداشت خبر داد:

پذیرش ۱۷ پرستار ایرانی در دوره فلوشیپ سازمان بهداشت جهانی

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۹۵۴۱

معاون پرستاری وزارت بهداشت از پدیرفته شدن ۱۷ نفر از معرفی شدگان معاونت پرستاری جهت شرکت در دوره فلوشیپی مراقبت تسکینی، سازمان جهانی بهداشت خبرداد.

به گزارش ایلنا و بنابر اعلام وبدا، عباس عبادی با اعلام این خبر، گفت: در این دوره شش ماهه مجازی که با همت سازمان بهداشت جهانی و تعدادی از انجمن های بین المللی مراقبت تسکینی برگزار می شود، ۵۰ نفر از پرستاران و پزشکان کشورهای مختلف شرکت دارند که حدود یک سوم آن ها را همکاران کشورمان تشکیل می دهند.  

 وی افزود: این افراد که از مراکز پایلوت معاونت پرستاری جهت تاسیس کلینیک سرپایی مراقبت تسکینی و سایر عرصه های مرتبط از شهرهای مختلف نظیر مشهد، شیراز و اراک انتخاب و معرفی شده بودند، به عنوان پذیرفته شدگان نهایی اعلام شده اند.  

 عبادی گفت: دوره فلوشیپ مذکور از ۳۰ ژانویه ۲۰۲۲ آغاز و تا ۲۵ جولای ۲۰۲۳ ادامه دارد که کلیه شرکت کننددگان با رایزنی معاونت پرستاری از پرداخت شهریه معاف شده اند.

 عبادی با تاکید بر اهمیت توانمند سازی نیروی انسانی شاغل در مراکز پایلوت، افزود: برنامه های معاونت پرستاری از سال ۱۳۹۷ تاکنون، شامل برگزاری دوره های حضوری مراقبت تسکینی در دو بخش مبانی و دوره های پیشرفته، سلسله وبینارهای تخصصی، اعزام به مراکز خارج از کشور و دوره های فلوشیپی بوده است تا دانش آموختگان دوره های مذکور در قالب برنامه های TTT به آموزش آبشاری سایر گروه ها مبادرت ورزند.

 وی گفت: در حال حاضر بیش از ۱۵ وبینار و سه کنگره در حوزه مراقبت تسکینی با مشارکت این معاونت برگزار شده و از بهمن ماه جاری، دوره های حضوری ۳ تا ۵ روزه در مراکز پایلوت برگزار خواهد شد.

 گفتنی است هفت نفر از معرفی شدگان معاونت پرستاری در دوره قبلی این برنامه فلوشیپ موفق به دریافت گواهی مربوطه شدند که در حال حاضر به عنوان مدرسین کشوری دوره های مراقبت تسکینی در حال توانمندسازی پرستاران و پزشکان هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز