خبرگزاری کار ایران

معاون محیط زیست انسانی سازمان محیط زیست:

هدف از صدور مجوزهای زیست‌محیطی، حرکت در راستای توسعه پایدار است

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۶۳۴۳

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط‌زیست به منظور بازدید از برخی از پروژه های صنعتی به استان خوزستان سفر کرد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست، ایرج حشمتی هدف از سفر خود به استان خوزستان را بازدید از پروژه ها و طرح های توسعه ای این استان که مجوز ارزیابی زیست محیطی دارند و در مراحل بازنگری و فنی دچار اشکال هستند، عنوان کرد. 

وی گفت: خوشبختانه در این سفر دیداری هم با آقای مصری عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی حاصل شد و درخصوص حمایت از تولید و برخی از پروژه های صنعتی استان گفتگو کردیم.

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط‌زیست ادامه داد: در جریان این سفر از تالاب شادگان و شهرک صنعتی در این شهرستان و مشکلاتی که برای توسعه صنعتی به خاطر رعایت فاصله با این تالاب برای این شهرک ایجاد شده، بازدید بعمل آمد.

وی در زمینه صدور مجوزهای زیست محیطی برای صنایع نیز گفت: هدف ما از صدور مجوزهای زیست محیطی، حرکت در جهت توسعه پایدار است که این وظیفه حاکمیتی سازمان حفاظت محیط زیست می باشد.

حشمتی ضمن اشاره به سخنان رئیس جمهور که همواره توسعه فرع بر محیط زیست است، خاطرنشان کرد: برای کاهش اثرات زیانبار و آلودگی ها در حوزه تولید باید از ظرفیت دانش‌بنیان‌ها هم استفاده کرد. 

 وی در بخش دیگری از سخنان خود به مجموعه اقدامات در راستای مقابله با پدیده گرد و غبار اشاره کرد و گفت: از آنجا که اعتبارات این طرح از محل مدیریت مقابله با گرد و غبار از سوی سازمان پیگیری می‌شود از اقدامات مربوط به نهال کاری و نگهداشت در محور اهواز به ماهشهر هم بازدید شد. 

معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط‌زیست در بخش دیگری از سخنان خود به دیدار با همکاران شاغل در اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان اشاره و تصریح کرد: با مسئولین و کارشناسان بخش های آزمایشگاه، مدیریت پسماند و ارزیابی دیدار و گفتگوی مستقیمی داشتیم و در خصوص نحوه کار در بخش های مختلف، نقطه نظرات مطرح شده همکاران را دریافت کردیم که بسیار مفید و ارزشمند بود و قرار است این نکات در نشست منطقه‌ای مدیران که هفته‌های جاری با حضور مدیران منطقه ۴ محیط زیست کشور - که استان خوزستان در این منطقه قرار دارد - برگزار می‌شود این نظرات را به اشتراک بگذاریم.

وی به فعالیت‌های انجام شده در آزمایشگاه اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان هم اشاره کرد و گفت: : کارهایی که در بخش آزمایشگاه اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان انجام شده بر اساس نظم و انضباط خاصی در حال انجام است و تمام امور بر اساس برنامه کاری زمان بندی شده در حوزه نمونه برداری از آب و خاک و انجام آزمایشات تدوین شده است. در انجام این فعالیت ها به خوبی می توان حس مسئولیت پذیری در بین پرسنل این بخش ها را دید که علاوه بر بهره‌گیری از تجهیزات آزمایشگاهی، در حفظ و نگهداری آن نیز به خوبی تلاش می نمایند که می تواند از تجربیات این بخش به عنوان یک الگو برای سایر استانها استفاده کرد.

حشمتی، نتیجه این بازدید ها را ارزنده دانست و تاکید کرد: در نشست مدیران و دبیران مناطق یکی از محورهای بحث و گفتگو اصلاح قوانین و رعایت ضوابط استقرار خواهد بود.

وی درخصوص تبادل نظر و بیان تجربیات نیز گفت: نباید سیاست ها فقط از بالا به پایین ابلاغ شود و در بعضی از موارد می توان از تجربیات افرادی که در حوزه های اجرایی و فعالیت ها، تجربیات ارزنده ای دارند بعنوان الگو برای کل کشور استفاده کرد و باید از تجربیات استان در اصلاح امور نیز بهره برد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز