خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران مطرح کرد:

تا پایان سال ۹۰ هزار پارک حاشیه‌ای جدید ایجاد می‌شود/ با اجرای تغییرات زیاد در طرح ترافیک موافق نیستیم

asdasd
کد خبر : ۱۳۱۵۲۸۴

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از ایجاد ۹۰ هزار فضای جدید پارک حاشیه ای در سطح شهر تا پایان سال خبر داد و گفت: تغییرات جدید در شیوه اجرای طرح ترافیک باعث سردرگمی شهروندان می شود و به همین دلیل با اعمال تغییرات زیاد در این زمینه موافق نیستیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، نشست خبری نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی مهندسی حمل و نقل و ترافیک با حضور مجتبی شفیعی، مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران، علی نادران، معاون مطالعات این سازمان و محمود صفارزاده، دبیر این کنفرانس برگزار شد.

شفیعی در این نشست با اشاره به سابقه برگزاری کنفرانس بین‌المللی مهندسی حمل و نقل و ترافیک گفت: این کنفرانس در سال های ۷۴ تا ۹۷ در ۱۷ دوره به صورت حضوری و در سال ۹۸ به صورت غیرحضوری برگزار شد. البته در سال های ۹۹ و ۱۴۰۰ این کنفرانس به دلیل شیوع کرونا برگزار نشد، اما امسال قرار است نوزدهمین دوره کنفرانس با همکاری دانشگاه تربیت مدرس برگزار شود.

وی افزود: در ۱۸ دوره قبلی برگزاری این کنفرانس، نزدیک ۷ هزار مقاله دریافت کرده ایم و با توجه به حضور کارشناسان و اساتید دانشگاه داخلی و خارجی در کنفرانس بین‌المللی مهندسی حمل‌ونقل و ترافیک، می توان این کنفرانس را بزرگترین رویداد علمی در حوزه حمل و نقل و ترافیک در سطح کشور و یکی از بزرگترین رویدادها در این حوزه در خاورمیانه دانست.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ادامه داد: ارسال مقالات نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی مهندسی حمل و نقل و ترافیک از ۶ آذرماه شروع شده است و علاقمندان و نخبگان حوزه حمل و نقل می توانند تا ۱۵ بهمن، مقالات خود را در سایت کنفرانس بارگزاری کنند.

۱۱ محور مهم نوزدهمین کنفرانس مهندسی حمل و نقل و ترافیک

شفیعی درباره محورهای نوزدهمین کنفرانس بین‌المللی مهندسی حمل و نقل و ترافیک توضیح داد: حمل و نقل همگانی، حمل و نقل هوشمند، برنامه ریزی حمل و نقل شهری، ایمنی ترافیک، حمل و نقل پاک و توسعه پایدار، مهندسی ترافیک و طرح هندسی، اقتصاد حمل و نقل، مدیریت سیستم های حمل و نقل، حمل و نقل بار، آموزش، مقررات و رفتار ترافیک و مباحث ویژه، ۱۱ محوری است که پژوهشگران می توانند مقالات خود را در این سرفصل‌ها به کنفرانس ارائه دهند.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ادامه داد: برگزاری این کنفرانس فرصت ویژه ای برای کشور ایجاد می کند که مدیران حوزه حمل و نقل شهرهای مختلف بتوانند با مجموعه متخصصان این عرصه ارتباط بگیرند و بتوانند در اداره بهتر شهر و مدیریت ترافیک از نظرات متخصصان بهره مند شوند.

این مقام ارشد شهرداری تهران درباره خروجی ۱۸ دوره برگزاری کنفرانس مهندسی حمل و نقل برای مدیریت بهتر ترافیک تهران و سایر کلانشهرها گفت: برگزاری کنفرانس هایی از این دست، حجم قابل توجهی از دانش جدید را در یک بازه زمانی فشرده به مدیران و تصمیم گیران حوزه حمل و نقل و ترافیک و دیگر متولیان اجرایی حوزه مدیریت شهری تهران و سایر کلانشهرها اضافه می کند تا بتوانند در تصمیم گیری های خود از دانش روز استفاده کنند.

وی در ادامه تاکید کرد: حضور اعضای هیات علمی دانشگاه ها در نوزدهمین دوره کنفرانس بین‌المللی مهندسی حمل و نقل و ترافیک قابل تقدیر است و در این دوره بیش از ۱۵ دانشگاه به عنوان حامیان کنفرانس حضور خواهند داشت و دانشگاه ها و مراکز علمی و پژوهشی دیگری نیز به این مجموعه اضافه خواهند شد. همچنین در این دوره، از افرادی که در سال های قبل جزو اعضای هیات علمی کنفرانس بودند، دعوت کرده ایم تا از حضور آنها بهره مند شویم.

شیوه جدید اجرای طرح ترافیک، عادلانه‌تر و پیشرفته‌تر است

شفیعی در پاسخ به سوال دیگری درباره احتمال تغییر شیوه اجرای طرح ترافیک در تهران گفت: شیوه جدید اجرای طرح ترافیک پایتخت که از سال ۹۷ آغاز شده است، نسبت به روش قبلی پیشرفته‌تر و عادلانه‌تر است. البته این روش بازهم قابل اصلاح است و همین حالا کمیته‌ای متشکل از سازمان حمل و نقل و ترافیک، معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری و اعضای شورای شهر تشکیل شده است که در آن بحث های ابتدایی درباره تغییر شیوه اجرای طرح ترافیک انجام شده، اما هنوز هیچ‌ جمع بندی در این زمینه صورت نگرفته است.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ادامه داد: انجام تغییرات زیاد در روش اجرای طرح ترافیک باعث سردرگمی مردم خواهد شد و ما با این کار موافق نیستیم. بلکه ما باید با اعمال تغییرات کم در شیوه اجرای طرح ترافیک، تعداد دفعات تغییر را کم کنیم و در هر تغییر به صورت بهینه به سمت شیوه مطلوب پیش برویم.

وی در ادامه تاکید کرد: روش موجود اجرای طرح ترافیک تهران عقب مانده نیست، بلکه بعضی شهرهای جهان در این زمینه از ما عقب‌تر هستند و بعضی های دیگر با ابزارهای مدرن‌تر، روش بهتری از ما دارند. ولی ما هم تلاش می‌کنیم که بهترین روش مدیریت ترافیک در تهران با استفاده از ابزارهایی را که در اختیار داریم، اجرا کنیم.

شهرداری به دنبال اجرای شیوه جدید پارک حاشیه ای و دوچرخه اشتراکی

شفیعی با بیان این که بعضی طرح های مدیریت شهری تهران برگرفته از مقالات ارائه شده در دوره های قبلی کنفرانس مهندسی حمل و نقل و ترافیک بوده است، عنوان کرد: برگزاری ۱۸ دوره کنفرانس بین‌المللی مهندسی حمل و نقل و ترافیک نقش مهمی در ارائه طرح های جدید در حوزه حمل و نقل به مدیریت شهری تهران و سایر کلانشهرها داشته است، به نحوی که شیوه کنونی اجرای طرح ترافیک، روش جدید مدیریت پارک حاشیه ای، ایجاد خطوط BRT و طرح دوچرخه اشتراکی همگی از دل پیشنهادات ارائه شده در این کنفرانس برآمده‌اند.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران ادامه داد: شهرداری به دنبال اجرای شیوه ای جدید برای مدیریت پارک حاشیه‌ ای است و امسال از نظر قانونی تکلیف داریم که در این زمینه ۱۲۰ هزار فضای پارک ایجاد کنیم که تا کنون ۷۰ هزار فضای جدید پارک حاشیه ای ایجاد کرده ایم و تا پایان سال این رقم را به ۹۰ هزار فضای پارک می رسانیم.

وی در پایان تصریح کرد: شهرداری تهران پیش‌رو در اجرای بسیاری از طرح‌هایی است که در مدیریت حمل و نقل و ترافیک شهرهای مختلف جهان از آن استفاده می‌شود و از جمله طرح های پیش‌رو در تهران، طرح دوچرخه اشتراکی است که قرار است در آینده شیوه جدید آن اجرا شود و اکنون به دنبال انعقاد قرارداد جدید در این زمینه هستیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز