خبرگزاری کار ایران

در نشستی تخصصی مطرح شد؛

«سند تحول بنیادین» نیازمند توجه بیشتر برنامه‌ریزان آموزشی است

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۳۱۴۲

اولین نشست از سلسله نشست‌های تخصصی مجلات رشد با موضوع «تربیت زیستی و بدنی» با حضور سردبیران و مدیران داخلی مجلات رشد، رؤسای گروه و کارشناسان، اعضای شورای برنامه‌ریزی و هیأت تحریریه این مجلات، در مدرسه تاریخی دارالفنون برگزار شد.

به گزارش ایلنا از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، در این نشست  ابراهیم علیدوست، عضو هیأت علمی دانشگاه تهران و دبیر ساحت تربیت زیستی و بدنی و مصطفی تیموریان، عضو هیأت علمی دانشگاه خوارزمی و پژوهشگر ساحت‌های تربیتی به ایراد سخنرانی پرداختند. 

داشتن جامعه فعال و پویا در گرو توجه جدی به ساحت تربیت زیستی و بدنی

در ابتدای این نشست ابراهیم علیدوست با بیان اینکه از میان ساحت‌های مختلف تربیتی در وزارت آموزش و پرورش، وزارت علوم و حتی سازمان‌های متولی امر آموزش و تربیت، «ساحت تربیت زیستی و بدنی» کمتر مورد توجه قرار گرفته است، گفت: علیرغم نقش مهم این ساحت در زندگی همه افراد جامعه، پرداخت مطلوبی نسبت به آن نشده است و جایگاه آن، آن‌طور که شایسته است، مورد توجه قرار نگرفته است. در حالی‌که با تکمیل فرایند آموزشی و تربیتی به‌وسیله پرداخت دقیق و فایده‌مند به این امر، می‌توانیم شاهد تحول خوبی در این عرصه باشیم. 

وی ادامه داد: پرداختن به امر مهم تربیت بدنی مانع بسیاری از آسیب‌های اجتماعی و مسائل روحی – روانی در افراد جامعه می‌شود و با پرداخت صحیح و دقیق به آن، جامعه‌ای فعال و پویا در همه عرصه‌ها ساخته می‌شود. از این رو، نیازمند نگاهی جامع و نجات‌بخش هستیم که می‌تواند تأثیرات جسمی، روانی و اجتماعی زیادی در سطح جامعه، به‌ویژه در ارتباط با دانش‌آموزان که محور فعالیت برنامه‌ریزان و کارشناسان دفتر انتشارات و فناوری آموزشی در بخش تولید و انتشار مجلات رشد است، داشته باشد. 

تاثیر مثبت سند تحول بنیادین بر روی دانش‌آموزان و معلمان

مصطفی تیموریان در ادامه این نشست بر ضرورت بازنگری در ساحت تربیت زیستی و تربیت بدنی تأکید کرد و با بیان اینکه برگزاری این نشست می‌تواند زمینه خوبی برای گفت‌وگوی تخصصی درباره سند تحول بنیادین آموزش و پرورش باشد، گفت: در این سند مهم، موضوعی که شاید کمتر به آن پرداخته شده باشد مبانی این سند جامع و بالادستی است. این درحالی‌است که اصل سند و محتوای اصلی آن، مبانی بوده و بخش اجرایی سند که نسخه منتشر شده آن است، دربردارنده موضوعات مدیریتی و اجرایی است. نکته با اهمیت این‌است‌که دانشجویان، محقّقان و افرادی که به ضرورت باید نگاهی عمیق‌تر و اصولی‌تر نسبت به سند داشته باشند، به مبانی آن هم توجه بسیاری دارند؛ اما در اینجا رویکرد ما ناظر بر نقش و جایگاه این جمع و افرادی است که در حوزه رسانه آموزشی در آموزش و پرورش فعالیت دارند. 

عضو هیأت علمی دانشگاه خوارزمی افزود: سند تحول بنیادین، اثرات مثبت بسیاری بر روی جامعه هدف نظام آموزش و پرورش، یعنی معلمان و دانش‌آموزان داشته است. این موضوع در مورد دانش‌آموزان بیشتر صادق است؛ زیرا همه ما، یا در کسوت معلمی یا والدین فرزندانی هستیم که در حال تحصیل هستند و اثرات این سند بالادستی در فرایند رشد آن‌ها مشهود است. شما نیز در بخش مجلات رشد، در جایگاهی قرار گرفته‌اید که هرگونه اثرپذیری و اثرگذاری ذهنی و عملی از مبانی این سند، می‌تواند در عملکردتان نمایان شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز