خبرگزاری کار ایران

مشکل ورود زائران اتباع افغانستانی به کشور عراق حل شد

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۸۷۸۳

فرمانده قرارگاه اربعین حسینی فراجا از حل مشکل ورود زائران اتباع افغانستانی به خاک کشور عراق از طریق رایزنی با فرماندهان ارشد مرزبانی عراق مستقر در منطقه صفر مرزی شلمچه خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار "محمد شرفی" بیان داشت: قرارگاه اربعین حسینی فراجا 15 کمیته تخصصی و 7 قرارگاه فرعی استانی دارد که از ابتدای شروع راهپیمایی اربعین تا انتهای آن مسئولیت نظم و امنیت زائران را برعهده داشته است.

وی راهبرد اصلی قرارگاه اربعین فراجا در سال جاری را تامین نظم و امنیت زائران از مبدأ تا مقصد عنوان کرد و افزود: در این خصوص طرح ویژه و منسجمی اجرا شد تا بتوانیم امنیت و آرامش زائران از زمانی که به قصد شرکت در راهپیمایی اربعین از منازل خود به سمت مرز حرکت می کنند  را تامین کرده و این عزیزان بدون هیچ گونه مشکل خاصی در این مسیر معنوی قدم بگذارند.

فرمانده قرارگاه اربعین حسینی فراجا در خصوص همکاری و هماهنگی با مسئولان پلیس عراق نیز گفت: رسالت اصلی مرزبانی فراجا توسعه روابط دوستانه با مسئولان امنیتی و انتظامی کشورهای همسایه در چارچوب قوانین بین المللی است و یکی از اقدامات مهم ما در این ایام هم ارتباط دوستانه و به روز با همکاران خود در کشور عراق بود تا تسهیلات لازم برای زائران عزیز را فراهم کنیم.

سردار شرفی از تشکیل جلسات روزانه فرماندهان مرزبانی ایران و عراق خبر داد و گفت: فرماندهان مرزبانی به صورت لحظه به لحظه و هوشمندانه مرزهای ششگانه کشور را رصد کرده و وقایع و حوادث را پیش بینی می کنند و اگر در مسیر راهپیمایی زائران مشکلی اتفاق بیفتد بلافاصله به میدان آمده و آن را مدیریت خواهند کرد.

این مقام ارشد فراجا عنوان داشت: علاوه بر این در صورتی که نیاز به تشکیل جلسات راهبردی در سطح کلان نیز باشد فرماندهان ارشد پلیس ایران و عراق در منطقه صفر مرزی با یکدیگر تشکیل جلسه داده و نسبت به حل مشکل زائران اقدام می کنند.

سردار شرفی گفت: روز گذشته مشکلی برای ورود زائران اتباع افغانستانی از مرز شلمچه به کشور عراق رخ داده بود که بلافاصله از طریق رایزنی  با فرماندهان ارشد پلیس عراق در منطقه صفر مرزی شلمچه این مشکل حل شد و زائران افغانستانی توانستند به راحتی و بدون کوچکترین مشکل و حادثه ای از مرز عبور کرده و به زیارت بارگاه ملکوتی حضرت اباعبدالله الحسین (ع) مشرف شوند.

فرمانده قرارگاه اربعین فراجا در خاتمه با بیان اینکه خداوند را شاکریم که توفیق خدمتگزاری به زائران اباعبدالله الحسین(ع) را به ما عنایت کرد اظهار داشت: ماموران فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران تا آخرین لحظه ای که زائران از مرز کشور عراق وارد خاک کشور شوند در میدان حضور داشته و آماده خدمتگزاری به این عزیزان هستند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز