خبرگزاری کار ایران

رئیس ستاد مرکزی اربعین:

اعلام بسته شدن مرزها تصمیمی شجاعانه و برای سلامت زائران بود

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۷۸۹۰

رئیس ستاد مرکزی اربعین با بیان این که اعلام بسته شدن مرزها تصمیمی شجاعانه بود، گفت: امنیت و سلامت زائران حسینی خط قرمز ستاد مرکزی اربعین حسینی است.

به گزارش ایلنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی وزارت کشور، سید مجید میراحمدی در برنامه تلویزیونی صف اول به تشریح آخرین اقدامات انجام شده در تسهیل تردد زائران اربعین حسینی(ع) پرداخت و افزود: دو مولفه بسیار تاثیرگذار در اربعین امسال، موضوع گرمای هوا و تراکم جمعیت بود و در نشست ستاد مرکزی اربعین حسینی هم همواره توجه داشتیم که در این خصوص تقویت زیرساخت های اربعین در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: یکی از اقدامات بسیار مهم دولت سیزدهم هزینه کرد هشت هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان برای آماده کردن زیرساخت ها بود که با این اقدامات، جاده ایلام به مهران چهار بانده شد و توسعه زیرساخت ها در سایر بخش ها هم به سرعت در دست اقدام قرار گرفت.

رئیس ستاد مرکزی اربعین به موضوع مهم تامین آب خنک برای هموطنان زایر هم اشاره و اضافه کرد: یکی از برنامه ریزی ها در ستاد مرکزی اربعین، افزایش طول سفر از ۱۰ صفر به اول صفر بود و این موضوع با استقبال جدی عزیزان زائر مواجه شد.

میراحمدی اظهار کرد: یکی از دلایل مشکلات پیش آمده در مرزهای کشور عدم تناسب خروجی گیت های ایران با ورودی گیت های عراق بود که یکی از برنامه های مد نظر از همان ابتدا، تناسب سازی گیت ها بود.

وی خاطر نشان کرد: در سفر وزیر کشور به عراق موضوع تناسب سازی گیت ها در دستور کار اصلی قرار گرفت و طرف عراقی اعلام کردند که این موضوع بررسی و عملیاتی می شود.

معاون امنیتی و انتظامی وزیر کشور با بیان اینکه از نزدیک در روند تردد زائران حسینی در مرز مهران قرار گرفتیم؛ گفت: با توجه به ازدحام جمعیت در هوای گرم در مرزهای ۶ گانه کشور طی چهار ساعت جلسه و مشورت به این جمع بندی رسیدیم که مرزها بسته شود.

میراحمدی تصریح کرد: خط قرمز ستاد مرکزی اربعین حسینی امنیت و سلامت زائران حسینی است و اعلام بسته شدن مرزها تصمیمی شجاعانه بود.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون شرایط بسیار ایده ال و روان است و روند تردد زائران حسینی به نحو مناسبی انجام می شود.

رئیس ستاد مرکزی اربعین در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: تصمیم بسته شدن مرزها، این امکان را فراهم کرد تا شرایط، مدیریت شود و لازم است از رسانه ملی در انعکاس به موقع اخبار و اطلاع رسانی مسئولانه تشکر کنم.

میراحمدی افزود: اتاق جنگ روانی معاندان تشکیل شد و فضای رعب آور در داخل ایران و عراق ایجاد کردند که تلاش داشتند این حماسه بزرگ حسینی را تحت الشعاع قرار دهند که در این هدف ناکام ماندند.

وی همچنین گفت: مردم عراق هم به کمک زائران حسینی آمده اند که بسیار ارزشمند است.

معاون وزیر کشور در عین حال یادآور شد: استانداران، فرماندهان اصلی عملیات اربعین هستند و شبانه روز برای خدمت رسانی به زایران تلاش می‌کنند.

میراحمدی با بیان اینکه مدیریت اربعین را باید با تمام ملاحظات و شرایط در نظر گرفت، ادامه داد: در اربعین، مدیریت جمعیت میلیونی با تمام ابعاد و پیچیدگی هایش مطرح است و منتقدان بایستی این واقعیت ها را در تحلیل ها و نقطه نظراتشان در نظر داشته باشند.

وی تاکید کرد: امروز همه مسئولان، با تمام ظرفیت در عرصه حاضرند و تمام برنامه ها با پیش بینی انجام شده، جلو می رود.

رئیس ستاد مرکزی اربعین، اظهار کرد: با وجود تاکیدهایی که برای ثبت نام زایران در سامانه سماح انجام شد، برآوردها از این حکایت دارد که یک سوم از زایران در این سامانه ثبت نام کرده اند. این در حالی است که این موضوع برای برنامه ریزی و مدیریت این حرکت بزرگ، لازم بود.

میراحمدی در خصوص بیمه زایران هم گفت: برای بیمه، ۱۸ هزار تومان اخذ شد اما خدمات تا ۱۰۰ درصد ارتقا یافت.

وی با تقدیر از مردم شریف عراق در پذیرایی زایران اباعبدالله الحسین(ع)، خاطرنشان کرد: وحدت و همدلی دو ملت بزرگ ایران و عراق را همواره باید پاس بداریم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز