خبرگزاری کار ایران

رئیس کل سازمان پرستاری:

۲۷ عنوان قرارداد برای پرستاری داریم/ نگرانی از افزایش آمار پرستاران خانه‌نشین

asdasd
کد خبر : ۱۲۷۷۴۴۶

رئیس کل سازمان پرستاری با اشاره به خانه‌نشین شدن ۱۰ هزار نیروی پرستار از احتمال افزایش این تعداد به ۱۷ هزار پرستار خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد میرزابیگی، رئیس‌کل سازمان نظام پرستاری در نشست خبری امروز خود، با اشاره به خانه‌نشینی ۱۰ هزار پرستار اظهار کرد: این افراد باید حتما به کار بازگردند، اگر چنین اتفاقی رخ ندهد یک بداخلاقی به وجود آمده و کم کم تعداد آنها به ۱۷ هزار نفر خواهد رسید.

وی در پاسخ به ایلنا، اظهار کرد: حدود ۱۷ هزار پرستار طرحی در دوران کرونا طرح خود را تمدید کردند اما با فروکش کرونا ۱۰ هزار نفر از آنها دیگر تمدید طرح نشده و خانه نشین شدند. این در حالیست که این افراد باید عودت داده شوند.

رئیس‌کل سازمان نظام پرستاری یادآور شد: ما ۲۷ عنوان قرارداد برای پرستاری داریم. تعداد بسیار زیادی پرستار در دوران کرونا با این عناوین مختلف خدمت کردند ما پیگیری استخدام این افراد هستیم.

میرزابیگی تاکید کرد: امیدوارم ظرف این دو هفته به راهکاری برسیم که این افراد به سرکار بازگردند. یکی از راه‌ها این است که ستاد ملی کرونا یک مصوبه ویژه برای این افراد داشته باشند. این افراد ایثارگری ویژه کردند.

وی افزود: این افراد در دوران سخت کرونا ایستادند و الان چرا باید بیکار شوند.

میرزابیگی با اشاره به موضوع تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری اظهار کرد: این موضوع اکنون به مرحله اجرا رسیده و باید از همه افراد و گروه‌ها که برای این اقدام کردند تشکر کرد. جلسات مختلفی صورت گرفته تا دستور العمل‌های این موضوع نوشته شود. لذا سه آیین‌نامه رسیدگی به خدمات پرستاری، رسیدگی به اسناد و آیین‌نامه بازتوزیع که بر اساس آن میزان دریافت کارانه پرستاران مشخص خواهد شد نوشته و اعلام شده است.

وی ادامه داد: برای اولین بار kپرستاری یا ارزش نسبی خدمات به اندازه کارشناسان پرستاری و پزشکان غیرهیئت علمی تعریف شده است اما این موضوع وحی منزل نیست و امکان اصلاح دارد. هر کسی هر طرح بهتری آورد و مبتنی بر قانون باشد آن را اجرا خواهیم کرد.

میرزابیگی بیان کرد: تجربه زیادی پشت نوشتن تعرفه‌های پرستاری بوده است تا عملیاتی شده است.

وی تاکید کرد: از ابتدای دی‌ماه ۱۴۰۰ معوقات این تعرفه‌ها باید پرداخت شود. یک ریل‌گذاری برای رفع تبعیض علیه پرستاران انجام شده اشت اما ادعا نداریم که همه این تبعیض‌ها رفع خواهد شد.

میرزا بیگی تاکید کرد: خدمات روتین جزو بسته‌های خدمتی تعریف شده است. این بسته‌ها به صورت بالینی دیده شده‌ است. الیته خدمات غیر روتین هم محاسبه خواهد شد.

وی همچنین در مورد پرستاران بازنشسته، نیز اظهار کرد: حتما پس از پیگیری و به نتیجه رساندن موضوعی که در حال حاضر برای پرستاران جوان پیش آمده است پیگیر امور بازنشستگان بوده و از خود آنها می‌خواهیم به ما کمک کنند،  تا با یک مسیر روشنی بتوانیم اقدامات لازم را برای آنها انجام دهیم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز