کد خبر: 1246103 A

دبیر قرارگاه حکمرانی آموزش و پرورش در تربیت فناورانه با اشاره به برگزاری سی‌ویکمین جلسه قرارگاه حکمرانی آموزش و پرورش در تربیت فناورانه اظهار کرد: بر اساس مصوبات این نشست الگوی تربیت آمیخته باید در آموزش و پرورش ایران دنبال شود زیرا نمی‌توان به روش‌های آموزشی قبل از کرونا بازگشت.

به گزارش ایلنا از مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، دبیر قرارگاه حکمرانی آموزش و پرورش در تربیت فنارانه درباره موضوع الگوی تربیت آمیخته که در این نشست مطرح شد، اظهار کرد: الگوی تربیت آمیخته یکی از موضوعات مهمی است که بعد از پشت سرگذاشتن کرونا، بیشتر کشورها به آن پرداخته‌اند، زیرا نمی‌توان به روش‌های آموزشی قبل از کرونا بازگشت. بر این اساس با توجه به برگزاری دوره تجربه آموزی، گزارشی از سوی یکی از اعضای قرارگاه ارائه گردید تا با تعمیم دوره‌های آموزشی مربوطه برای همه همکاران، زمینه‌ای برای تحول و ارتقاء کیفیت تدریس معلمان و یادگیری دانش آموزان در سال تحصیلی آینده باشد.

حمید زاده بیان کرد: یکی دیگر از موضوعاتی که قرارگاه دنبال می‌نماید، موضوع زیرساخت فنارانه و اتصال مدارس به شبکه ملی اطلاعات در سطح مدارس است که در جلسه سی‌ویکم به آن پرداخته شد و پس از بررسی تجربیات تفاهم‌نامه فی مابین وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و آموزش و پرورش تا در کارگروه زیرساخت فنارانه که با حضور نمایندگان وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و آموزش و پرورش برگزار می‌شود، مدارس و دانش آموزان و معلمان بتوانند به شکل مطلوب از ارتباطات شبکه در سال جاری نیز  بهره برداری نمایند.

دبیر قرارگاه حکمرانی آموزش و پرورش در تربیت فناورانه در پایان گفت: توسعه تولید داخل با حمایت از بخش خصوصی در زمینه تبلت و سیم‌کارت دانش آموزی به عنوان ابزار زیست بوم آموزش و پرورش و همچنین تولید و نمایشگرهای بزرگ در کلاس درس به عنوان جایگزین تخته‌های سفید و هوشمند نیز در دستور کار قرارگاه است که در جلسات بعدی قرارگاه به صورت جدی‌تری به آن خواهیم پرداخت.

شایان ذکر است؛ در این جلسه نمایندگان مرکز ملی فضای مجازی و معاونت علمی رئیس جمهور گزارشی از برگزاری نشست‌ها و رویدادهای فناورانه مرتبط با حوزه تعلیم و تربیت ارائه نموده‌اند.

انتهای پیام/
آموزش و پرورش ایران رئیس جمهور فضای مجازی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر