خبرگزاری کار ایران

تجلیل از مفاخر فرهنگ و ادب آذربایجان شرقی

asdasd
کد خبر : ۸۰۲۲۱۶

در چهارمین برنامه «عصر کتاب استانی» از بهروز عزب دفتری، خلیل سلطان القرایی و حسین دوستی از مفاخر فرهنگ و ادب آذربایجان شرقی تجلیل می‌شود.

به گزارش ایلنا، آیین بزرگداشت بهروز عزب دفتری، خلیل سلطان القرایی و حسین دوستی در چهارمین برنامه «عصر کتاب استانی» سه‌شنبه (۵ شهریورماه) به همت موسسه خانه کتاب و با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان آذربایجان شرقی برگزار می‌شود.

بهروز عزب دفتری متولد ۱۳۱۷ در تبریز  و دانشیار زبان و ادبیات انگلیسی دانشکده ادبیات فارسی و زبان های خارجی دانشگاه تبریز است. کتاب های «آبگینه بر دوش و باران سنگ؛ برگردان انگلیسی اشعار برگزیده شاعران معاصر ایران»، «نعل در آتش (هفده گفتار در حوزه های ادبیات و زبانشناسی)»،  «ادبیات و بازتاب آن»، «زبان و ذهن کودک»، «درباره نوآم چامسکی» و «روانشناسی هنر» از جمله آثاری است که از وی به چاپ رسیده است.

خلیل سلطان القرایی متولد سال ۱۳۲۹ در شهر تبریز است. او دکترای رشته فلسفه تعلیم و تربیت را پس از عزیمت به فرانسه از دانشگاه میرای فرانسه شهر تولوز در سال ۱۳۵۹ کسب کرد و از سال ۱۳۶۱ به عنوان عضو هیئت علمی دانشگاه تبریز در گروه علوم تربیتی مشغول به کار شد. از جمله آثار او می‌توان به کتاب‌های «مرزبان‌نامه»، «فلسفه تعلیم و تربیت و آرای تربیتی»، «یادنامه میرزا جعفر سلطان القرایی» و «در جست‌وجوی معنای زندگی» اشاره کرد.

حسین دوستی متولد ۱۳۳۸ در اهر انتشار کتاب را از سال ۱۳۷۳ و با اثر « تاریخ و جغرافیای ارسباران» آغاز کرد. کار تحقیق و تألیف کتاب را عمدتاً در موضوع ارسباران‌شناسی و به طور پیوسته ادامه داد. از جمله آثار او می‌توان به «ادبیات مرثیه در ارسباران»، «همصدایی با شهریار»، «نگاهی به تاریخ و جغرافیای ارسباران»، «مشتاقی و مهجوری: یادنامه مفاخر و مشاهیر آذربایجان» و «عاشوراسرایی» اشاره کرد.

گفتنی است، سلسله برنامه های «عصر کتاب استانی» در راستای برنامه‌های تحقق شعار «ایران فقط تهران نیست» و توجه موسسه خانه کتاب به اهالی قلم، مفاخر و ظرفیت‌های فرهنگی استان‌ها برگزار می‌شود.

پیش‌تر در برنامه «عصر کتاب استانی» از اسفندیار آهنجیده، مرید محمدی و علیرحم شایان، محمودرضا اکرامی‌فر، زنده‌یاد حاج داراب بدخشان، احمد عضدی و حسین مسرت تجلیل شده است.

آیین بزرگداشت بهروز عزب دفتری، خلیل سلطان القرایی و حسین دوستی سه شنبه (۵ شهریورماه) ساعت ۱۸ در تبریز، خیابان امام خمینی(ره)، نرسیده به چهارراه آبرسان، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، تالار خاقانی برگزار می‌شود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز