خبرگزاری کار ایران

با موافقت مجلس؛

محصولات زنبور عسل از مالیات بر ارزش افزوده معاف شدند

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۴۳۲۱

نمایندگان مجلس با طرح استفساریه جزء یک بند الف ماده ۹ قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب ۱۴۰۰ موافقت کردند.

به گزارش ایلنا، نمایندگان در نشست علنی نوبت عصر امروز (سه شنبه، اول خردادماه) مجلس شورای اسلامی با اصل استفساریه جزء یک بند الف ماده ۹ قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب ۱۴۰۰ با ۱۹۱ رأی موافق، یک رأی مخالف و ۴ رأی ممتنع از مجموع ۲۴۵ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

علیرضا نظری سخنگوی کمیسیون کشاورزی در این جلسه گزارش طرح استفساریه را به شرح ذیل قرائت کرد.

آیا محصولات زنبور عسل (عسل ژل رویال، بره موم، گرده گل، موم و زهر زنبور عسل) در قانون مالیات بر (۹) عنوان محصولات کشاورزی فراوری نشد، مشمول جزء یک بند (الف) ماده ۹ قانون ارزش افزوده مصوب ۱۴۰۰ می شود؟

پاسخ: بله، محصولات زنبور عسل (عسل ژل رویال، بره موم، گرده گل، موم و زهر زنبور عسل) در ماده (۹) قانون مالیات بر عنوان محصولات کشاورزی فرآوری نشده مشمول جزء یک بند الف ماده ۹ قانون مالیات بر ارزش افزوده مصوب ۱۴۰۰ می شود.

در ادامه بررسی جزئیات این استفساریه پیشنهاد نوری قزلجه نماینده بستان آباد مورد تصویب نمایندگان به شرح ذیل قرار گرفت.

نماینده بستان آباد در مجلس شورای اسلامی پیشنهاد داد: در این مسئله منظور از ثمره محصولات زنبورعسل نوشته نشده، منظور همان بچه یا کلنی زنبورعسل در این طرح عنوان نشده است. تولید مثل زنبورعسل یا همان کلنی که به وسیله ملکه صورت می پذیرد باید در این طرح آورده شود، این کلنی به عنوان محصولات زنبور یاد می شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز