خبرگزاری کار ایران

وزیر اقتصاد در پاسخ به تماس‌هاس مردمی:

حل مشکل پیمانکاران ایرانی فعال در عراق

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۰۹۸۱

خاندوزی در پاسخ یکی از پیمانکاران ایرانی فعال در عراق مبنی بر اینکه پروژه های پیمانکاران ایرانی در عراق پس از تخریب‌های داعش در این کشور متوقف شده و همین دلیل پیمانکاران به بانک صادرات بدهکار شده‌اند و الان عراق به باتلاقی برای شرکت‌های ایرانی تبدیل شده، اظهار داشت: با توجه به مصوبه دولت، صندوق ضمانت صادرات باید وارد کار شود تا ترکش این اتفاقات منطقه‌ای بر پیمانکاران اصابت نکند. باید جلسه‌ای بین بانک توسعه صادرات و صندوق ضمانت برگزار می شود و پیمانکاران از سرفصل جاری خارج خواهند شد تا با این مشکل رفع شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، احسان خاندوزی، وزیر اقتصاد در نشست برخط ارزیابی عملکرد و پاسخگویی دولت با بیان اینکه نتیجه اجرای برنامه پاسخگویی مسئولان به مطالبات مردم در مرکز مردمی ریاست جمهوری نهادینه شدن فرهنگی شد که پیش از این هر از چند گاهی وجود داشت اما تبدیل به سنت شد، گفت: ارتباط با مردم و شنیدن خواسته‌های و مشکلات آنها برای ما مسئولان هم تلنگر خوبی بود و چراغ‌های خوبی در ذهن ما روشن می‌‌کند تا اصلاح عمومی‌تری در مقررات داشته باشیم.

در ادامه این نشست، خاندوزی در پاسخ یکی از پیمانکاران ایرانی فعال در عراق مبنی بر اینکه پروژه های پیمانکاران ایرانی در عراق پس از تخریب‌های داعش در این کشور متوقف شده و همین دلیل پیمانکاران به بانک صادرات بدهکار شده‌اند و الان عراق به باتلاقی برای شرکت‌های ایرانی تبدیل شده، اظهار داشت: با توجه به مصوبه دولت، صندوق ضمانت صادرات باید وارد کار شود تا ترکش این اتفاقات منطقه‌ای بر پیمانکاران اصابت نکند. باید جلسه‌ای بین بانک توسعه صادرات و صندوق ضمانت برگزار می شود و پیمانکاران از سرفصل جاری خارج خواهند شد تا با این مشکل رفع شود. 

وی همچنین در پاسخ به مطالبه یکی از فعالان صنعت بیمه مبنی بر اینکه برخی از پلت‌فرم‌های اینترنتی با دسترسی به اطلاعات مشتریان نماینده‌های بیمه با حق بیمه کمتر آنها را جذب می‌کنند و این نرخ حق بیمه ١٠ درصد پایین‌تر از بیمه مرکزی تخلف است، ادامه داد: خواسته شما درباره نرخ شکنی پلت‌فرم‌های بیمه‌ای است و این موضوع را به رییس کل بیمه مرکزی اطلاع می‌دهم و بیمه مرکزی باید به این تخلف ورود کند. 

وزیر اقتصاد در ادامه در پاسخ به خواسته یک راننده ترانزیت درباره محدودیت صدور ویزا برای رانندگان ایرانی و ترانشیپ کالا توسط کامیون‌های خارجی با اسناد صوری، تاکید کرد: این موضوع پیگیری می‌شود و سهم ترانزیت باید به ناوگان کشورمان خودمان برسد. 

 

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز