خبرگزاری کار ایران

مسئول حزب همت استان هرمزگان:

نگرانی مردم سیریک در خصوص آب‌شیرین‌کن مورد بررسی قرار بگیرد

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۲۲۱۲

مسئول حزب همت استان هرمزگان خواهان برطرف شدن نگرانی مردم سیریک بابت طرح انتقال آب دریا از این سرزمین به استان اصفهان شد.

به گزارش ایلنا از بندرعباس، محمد پاینده با اشاره به اینکه هنوز به صورت رسمی از سوی اداره کل محیط زیست استان در زمینه این طرح انتقال آب موضع روشنی رویت نشده، بیان داشت: مردم روستاهای کناردان، بنداران، زیارت و اطراف سیریک نسبت به به احداث آب شیرین کنی که با هدف تامین آب مورد نیاز صنایع استان اصفهان قرار است در سواحل شهرستان سیریک احداث شود گلایه‌مند هستند، آنها اعتراضشان را چنین شرح دادند: «پروژه‌ی احداث آب‌شیرین‌کنی که ابعاد آن برخی منابع ۹۰ هکتار برخی دیگر ۲۰۰ هکتار عنوان کرده‌اند باعث خسارت به محیط زیست می‌شود.

به گفته اهالی منطقه این پروژه در محل ساحل بکر روستاهای کناردان و بنداران که یکی از تفرجگاه های مردم است قرار دارد، اجرای این پروژه به شغل اصلی مردم این منطقه که صیادی و پرورش آبزیان است لطمه وارد خواهد کرد و حتی بخشی از اراضی واگذار شده مستثنیات و املاک سند دار جوامع محلی است.

پاینده در ادامه افزود: اگرچه در برخی رسانه ها اخباری مبنی بر اعتراض مدیر کل محیط زیست استان نسبت به اجرای این طرح ذکر شد و حتی خبر عزل وی نیز بابت همین اعتراض منعکس شد اما روشن نیست چرا مسئولان ارشد استانی نسبت به این قضیه واکنشی نداشته‌اند.

مسئول حزب همت استان هرمزگان بیان داشت: مخالف اجرای طرح‌های بزرگ ملی نیستیم اما در کنار آن بایستی به نگرانی مردم نیز توجه کرد.

محمد پاینده بیان داشت: موضع اصفهان در برابر حواشی ایجاد شده درباره اعتراض مردم سیریک به اجرای طرح انتقال آب دریا را شاهد بودیم و استاندار اصفهان در این زمینه گفته است که از ابتدای آغاز این پروژه، به رعایت همه پیوست‌های محیط زیستی که در توافق با مسوولان ارشد استان هرمزگان پیش بینی شده بود توجه داشتیم و بر اساس آنها عملیات را پیش بُردیم.

استاندار اصفهان اعلام کرده که در برنامه‌ریزی‌های انجام شده، احداث شهرک فرآوری مواد معدنی از شورابه‌های ناشی از آب شیرین‌کُن‌ها در شهرستان سیریک هرمزگان برنامه‌ریزی شده است؛ بنابراین هیچ شورابه‌ای به آب دریا نفوذ نخواهد کرد و در فرآورده‌های ثانوی به برخی فلزات خاص تبدیل خواهد شد.

اما نکته اینجاست که باید این نگرانی در سیریک برطرف شود از این رو از سمیه رفیعی رئیس کمیسیون محیط زیست مجلس و کارشناسان سازمان محیط زیست کشور درخواست می‌کنم با حضور در شهرستان سیریک و بازدید از این طرح به صورت کارشناسی نظر خود را اعلام نمایند تا اگر مواردی نیاز به پیگیری و اصلاح است، انجام شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز