خبرگزاری کار ایران

با مشارکت سازمان منطقه آزاد ارس و استقبال علاقمندان از کارگاه آموزشی صورت گرفت؛

آشنایی جامعه محلی با چگونگی حفاظت از پلنگ ایرانی و گونه های در خطر انقراض

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۰۸۴۵

کارگاه آموزشی تسهیلگری جوامع محلی جهت حفاظت مشارکتی از پلنگ ایرانی در مسجد روستای ایری سفلی از توابع بخش سیه‌رود برگزار شد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان منطقه آزاد ارس، در این کارگاه آموزشی که با حضور جوامع محلی و دانش‌آموزان مقاطع مختلف تحصیلی روستا برگزار شد، استادین مسعود و سعیده کریمی به بیان اهمیت حفاظت از گونه‌های حیات‌وحش در معرض خطر انقراض  پرداختند.

 در ادامه این کارگاه آموزشی اهمیت فراوان حفاظت از پلنگ ایرانی مورد تاکید قرار گرفت و با همکاری و همفکری همه اعضای حاضر در این کارگاه به ذکر عوامل تهدیدکننده پلنگ ایرانی پرداخته و همچنین راهکارهای حفاظت مشارکتی، چگونگی آگاهی‌رسانی و آموزش پرداخته شد.

در پایان این کارگاه آموزشی که توسط مدیریت محیط زیست با مشارکت اداره ژئوپارک سازمان منطقه آزاد ارس و موسسه حفاظت از تنوع زیستی استان آذربایجان‌شرقی و با حمایت شرکت فولاد آذرآبادگان ارس برگزار گردید به تعدادی از دانش‌آموزان با طرح سوال و پاسخ، جوایزی اعطا گردید.

بر اساس مطالعات اخیر صورت گرفته پلنگ ایرانی در محدوده‌های حفاظت‌شده منطقه مشاهده شده است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز