خبرگزاری کار ایران

«دانش ایرانی و اهرام مصر» در بازار کتاب

asdasd
کد خبر : ۱۴۷۵۲۷۳

کتاب «دانش ایرانی و اهرام مصر» نوشته محمدرضا خرمی منتشر شد.

به گزارش ایلنا، کتاب «دانش ایرانی و اهرام مصر» نوشته محمدرضا خرمی در ۳۲۴ صفحه با شمارگان ۵۰۰ نسخه و قیمت ۲۵۰ هزار تومان (سیاه و سفید) و ۵۸۰ هزار تومان (رنگی) ازسوی انتشارات سفیر اردهال منتشر شد.

در نوشته پشت جلد کتاب می‌خوانیم: می‌توان با تفاخر گفت تمدن‌های باستانی بزرگ جهان اعم از مصر، یونان و روم، وامدار تمدن ایران زمین بوده‌اند. در عرصه ریاضی و محاسبه سازه‌ها ایرانیان پیشگام و پیشقدم بوده‌اند. در عرصه پزشکی نیز همچنین است چنانکه در بیش از پنج هزار سال پیش ایرانیان به عمل جراحی باز مغز دست یازیده‌اند یا همانگونه که جناب خرمی - پژوهشگر دانش ایران باستان - به حق به ثبوت رسانده، بزرگترین سازه‌های جهان که زیگوران خوانده می‌شود و هنوز نیز می‌تواند در شمار عجایب هستی نگریسته شود، متعلق به ایرانیان است و زیگورانی که در جیزفت کشف شده آنچنان عظیم است که پیش از این تصور می‌شود کوهی میان اندازه اندازه است.

نویسنده درباره عظمت فرهنگ و دانش ایران زمین سخن‌های بسیار گفته و نمونه‌های بسیاری آورده که همه موجب فخر و غرور ملی است و فراتر آنچه پژوهشگر به آن تاکید دارد اخلاق انسانی است که در دیگر سرزمین‌های باستانی به کلی نادیده گرفته شده. به گواهی تاریخ ایرانیان هرگز برده نمی‌داشتند و هرگز بنایی را بر پیکره رنج‌ها و آلام مردمان خواه ایرانی و خواه غیرایرانی بنا نکرده‌اند و تخت جمشید با درایت و خرد زنان  و مردان آزاده بنا شده که موجب غرور ملی است و آنچه بدان می‌بالیم و فخر می‌فروشیم هنر انسان بودن ماست در کنار آفرینش شگفتی‌های هستی (دکتر مهدی افشار)

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز