خبرگزاری کار ایران

شرایط ثبت نام خودروهای برقی وارداتی اعلام شد

asdasd
کد خبر : ۱۴۸۲۳۶۶

سامانه جدید عرضه خودروهای برقی وارداتی راه‌اندازی و شرایط ثبت‌نام این خودروها اعلام شد.

به گزارش ایلنا، سامانه جدید عرضه خودروهای برقی وارداتی به نشانی https://evauto.ir/ راه اندازی شده است و متقاضیان ثبت نام در این سامانه باید یک میلیارد ریال مسدود کنند. 

در اطلاعیه سامانه یادشده آمده است که متقاضیان از روز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ تا ساعت ۲۳ و ۵۹ دقیقه روز شنبه ۵ خرداد ۱۴۰۳ برای ثبت‌نام زمان دارند و می‌توانند یک اولویت از سبد محصولات اعلامی در اطلاعیه بعدی را انتخاب کنند. 

به همین منظور متقاضیان باید از تاریخ پنج‌شنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تا ساعت ۱۳ چهارشنبه ۲ خرداد ۱۴۰۳، یکی از حساب‌های خود را نزد شعب بانک‌های دارای شرایط اعلامی در سامانه به نام خودرو برقی وارداتی وکالتی و با مبلغ یادشده شده مسدود کنند. 

بنا بر اطلاعیه سامانه عرضه خودروهای برقی وارداتی فرآیند عرضه خودروهای برقی وارداتی شامل سه مرحله است:

مرحله اول: بلوکه کردن مبلغ یک میلیارد ریال و ثبت‌نام در سامانه خودروهای برقی

مرحله دوم: اولویت‌بندی و ارسال اطلاعات متقاضیان به شرکت‌های عرضه‌کننده خودرو برقی

مرحله سوم: ارسال دعوت‌نامه ازسوی عرضه‌کنندگان و عقد قرارداد با خریدارا

در مرحله ثبت‌نام متقاضیان ابتدا می‌بایست یک حساب وکالتی به نام خودروی برقی توسط متقاضیان در بانک‌های عامل(مندرج در سامانه) افتتاح و مبلغ یک میلیارد ریال در حساب بانکی خود نزد یکی از شعب بانک‌های مذکور مسدود کنند.

وجه مسدود شده که در زمان افتتاح حساب وکالتی جهت ثبت نام اولیه واریز می‌شود تا زمان اعلام نتایج قطعی باید در حساب مسدود مانده و برداشت وجه به منزله ابطال ثبت‌نام است.

پس از پایان ثبت‌نام، اولویت بندی در حضور نهادهای نظارتی صورت خواهدگرفت.

متقاضیان می‌توانند وضعیت تخصیص را پروفایل خود مشاهده نمایند.

در  مرحله ارسال دعوتنامه و عقد قرارداد، دعوتنامه از سوی عرضه کنندگان برای متقاضیان ارسال خواهد شد و عقد قرارداد صورت خواهد گرفت.

متقاضیان توجه داشته باشند که امکان انصراف از معامله تا زمان انعقاد قرار داد نهایی با وارد کننده خودرو از سوی خریدار در سامانه، بدون جریمه وجود دارد.

صرف افتتاح حساب وکالتی و ثبت نام اولیه در سامانه یکپارچه هیچ تعهدی مبنی بر تخصیص خودرو ایجاد نخواهد کرد و به میزان عرضه صورت گرفته به تقاضاها پاسخ داده خواهد شد.

عدم واریز وجه در هر یک از مراحل ذکر شده و حداکثر پنج روز پس از فراخوان صورت گرفته، به منزله انصراف از طرح بوده و متقاضی به طور کلی از اولویت بندی سامانه خودروهای وارداتی حذف می‌ود. 

متقاضیانی که علی رغم مسدود سازی مبلغ اعلام شده، اقدام به ثبت‌نام نکنند نیز به طور کلی از اولویت بندی سامانه خودروهای وارداتی حذف می‌شوند. .

اطلاعات کلیه متقاضیان مرتبط با این طرح حسب ماده ۱۹ آیین‌نامه اجرایی ماده ۱۴ الحاقی قانون مبارزه با پولشویی و طرح مالیات برعایدی سرمایه در اختیار نهادهای ذیربط قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز