خبرگزاری کار ایران

مسئول سازندگی بسیج دانشجویی گیلان خبر داد:

اعزام بیش از 1500 دانشجو به اردوی جهادی

asdasd
کد خبر : ۳۵۸۶۹۰

مسئول سازندگی و کاربردسازی سازمان بسیج دانشجویی گیلان گفت: در ایام نوروز 50 نفر دانشجو به روستای حویق تالش اعزام شدند.

به گزارش ایلنا از رشت، علیرضا اصغرنژاد پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به برگزاری اردوی جهادی سازمان بسیج دانشجویی اظهار کرد: دوره جهادی مربوط به ایام نوروز از روز 12 بهمن ماه سال گذشته همزمان با نخستین روز ایام‌الله دهه مبارک فجر آغاز و در این مدت 9 اعزام سه روزه در استان صورت گرفت.

وی ادامه داد: در این دوره از اعزام‌ها موضوعاتی مانند جهاد فرهنگی و سازندگی، برپایی ایستگاه نوای انقلاب در چهار شهرستان، مرمت مسکن افراد محروم و اعزام هفت مرحله به مدت سه روز انجام شد که از این تعداد، یک مرحله اعزام به روستای پاشاکی سیاهکل با موضوع جهاد علمی بود.

مسئول سازندگی و کاربردسازی سازمان بسیج دانشجویی گیلان با بیان اینکه دیگر اعزام‌های اردوی جهادی در نوروز 95 عمرانی و فرهنگی بود، گفت: در ایام نوروز 50 نفر دانشجو به روستای حویق تالش اعزام شدند.

به گفته وی، گروه‌های جهادی مذکور ساخت مدرسه سه کلاسه در روستای حویق تالش را در دستور کار دارند که تا شهریور ماه امسال به اتمام می‌رسد.

اصغرنژاد پروژه‌های آبرسانی در سیاهکل، دیوارچینی و حصارکشی مسجد در لنگرود، ساخت پل ماشینی در روستای خرچگیل را از دیگر اقدام‌های انجام شده دانشجویان در اردوهای دانشجویی نوروز 95 ذکر کرد.

وی با اشاره به اینکه سال گذشته دو هزار دانشجو در اردوهای جهادی گیلان شرکت کردند، خاطرنشان کرد: از این تعداد یک‌هزار و 500 دانشجو پسر و بقیه دختر بودند و این دانشجویان در مناطق محروم تالش، سیاهکل، رودسر، املش، سیاه‌اسطلخ رشت و ... به فعالیت پرداختند.

این مسئول درباره فعالیت جهادی بسیج در سال 94 گفت: سال گذشته در حوزه عمرانی ساخت دو واحد مسکن، چهار غسالخانه، آغاز ساخت یک مدرسه سه کلاسه، مرمت و تجدید‌بنای چندین مسجد، مدرسه و... در دستور کار قرار گرفت.

وی آغاز اردوهای جهادی بسیج دانشجویی را از تابستان 95 عنوان کرد و یادآور شد: پیش‌بینی می‌شود امسال یک‌هزار و 400 نفر دانشجو در اردوی جهادی گیلان حضور یابند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز