خبرگزاری کار ایران

کارخانه «صنایع فولاد گلستان» با ۱۳۰ کارگر تعطیل شد

asdasd
کد خبر : ۵۰۴۴۵۸

یک منبع خبری در کارخانه «صنایع فولاد گلستان» از تعطیلی این واحد تولیدی و بیکاری بیش از ۱۳۰ کارگر این کارخانه خبر داد.

منابع کارگری ایلنا در این واحد تولیدی گزارش کردند، کارخانه «صنایع فولاد گلستان» که در زمینه تولید انواع مفتول و میلگرد در شهرستان مینودشت در استان گلستان فعالیت دارد، از اول تیر ماه سال جاری (۹۶) به دلیل مشکلاتی که در زمینه  تهیه مواد اولیه تولید دارد؛ تعطیل شده و تمامی کارگران آن هم اکنون بیکار شده‌اند.

این کارگران که به صورت میانگین بین ۱۰ سال سابقه کار دارند، در ادامه درباره وضعیت خود می‌گویند: مجموع ۱۳۰ کارگر این واحد تولیدی بعد از تعطیلی کارخانه همه اکنون بیکارند و برای دریافت مقرری بیمه بیکاری به اداره کار شکایت کرده‌اند.

کارگران می‌گویند پیش از این شرایط تولید در کارخانه صنایع فولاد گلستان که به فولاد مینودشت شهرت دارد بسیار خوب بود و آنچه در این مدت کوتاه باعث بحرانی شدن وضعیت این واحد شده است؛ تفاوت قیمت جهانی فولاد بین ایران و خارج از کشور است که به مقدار قابل توجهی افزایش یافته است.

به گفته آنان؛ در حال حاضر شرکت‎هایی که تولید فولاد دارند ترجیح می‎دهند به‌جای اینکه شمش فولاد را به کارخانجات مصرف کننده داخلی بدهند؛ به خارج از کشور صادرات دارند.

آنها با یادآوری اینکه کارگران برای پیگیری مشکلات بوجود آمده بارها به نهادهای دولتی مستقر در شهرستان مینودشت مراجعه کرده‌اند، در خاتمه گفتند: باتوجه به وضعیت نامناسب معیشتی و شرایط دشوار اقتصادی انتظار داریم تا کارفرمای با بازگشایی کارخانه امکان اشتغال دوباره را برای کارگران فراهم کند.

به گفته کارگران صنایع فولاد گلستان کارفرمای این واحد تولیدی در عین واحد مالک چندین کارخانه تولیدی وصنعتی در استان گلستان و شهرستان مینودشت است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز