خبرگزاری کار ایران

انجمن صنفی کارگران دریانورد تجاری ایران خواستار شد:

ضرورت پیگیری حادثه کشته‌شدن صیاد ایرانی

asdasd
کد خبر : ۵۰۳۹۷۷

انجمن صنفی کارگران دریانورد تجاری ایران با صدور پیامی کشته شدن بک کارگر صیاد به دست گارد ساحلی عربستان را به خانواده وی تسلیت و همبستگی خود را با سایر خانواده صیادان بازداشت شده اعلام داشت. این انجمن در عین حال خواهان پگیری گروگان گیری صیاددان از مراجع بین المللی شد.

به گزارش ایلنا، انجمن صنفی کارگران دریانورد تجاری ایران با صدور بیانیه ای کشته شدن بک کارگر صیاد به نام «محمد سیامر» به دست گارد ساحلی عربستان را را به خانواده وی تسلیت و همبستگی خود را با سایر خانواده صیادان بازداشت شده اعلام داشت.

رسانه‌ها روز شنبه/ ۲۷ خرداد گزارش کردند گارد ساحلی عربستان سعودی به یک کشتی ماهی‌گیری که در سواحل بوشهر بر اثر حرکت امواج دریا وارد آب‌های عربستان شده بوده شلیک کرده‌‎اند.

این انجمن صنفی کارگری ضمن محکومیت این اقدام «بی رحمانه» گارد ساحلی عربستان تاکید  کرد که به قتل رساندن و گروگان گرفتن صیاددان ایرانی خارج از عرف حاکم بر دریاها و اصول دریانوردی  است و با معیارهای انسانی همخوانی ندارد.

انجمن  صنفی کارگران دریانوردان تجاری ایران در پیام خود همچنین از دستگاههای متولی امر تقاضا کرد تا موضوع را از طرق قانونی و مجامع بین المللی ذیصلاح تا حصول نتیجه نهایی و آزادی صیادان در بند پیگیری نمایند.

در پایان این انجمن صنفی کارگری با تاکید بر ظرفیت‌های خود خواهان همیاری  مسئولان برای حل مشکل گروگان گیری صیددان ایرانی شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز