خبرگزاری کار ایران

اژه‌ای با اشاره به احکام کارگران معدن آقا دره:

سلیقه قاضی همیشه مورد پسند ما نیست/ از چنین سلیقه‌ای دفاع نمی‌کنیم

سخنگوی دستگاه قضا در خصوص حکم شلاق برای کارگران معدن طلای آقا دره می‌‌گوید که ممکن است سلیقه قاضی در مواردی با سلیقه مورد پسند‌مان جور نباشد و ما هم از این سلیقه‌ها دفاع نمی‌کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی اژه‌ای در نشست خبری امروز خود درپاسخ به سوال ایلنا، درخصوص ورود اخیر دستگاه قضائیه به اختلافات صنفی کارگران و کارفرمایان ، گفت: مطلقاً این که در امور صنفی دخالت کردیم و به نفع کارفرما رای داده‌ایم را نمی‌پذیرم، چراکه ما مکرراً از وزارت کار و دستگاه‌های دولتی می‌خواهیم که در این امور به نفع کارگر دخالت کنند.

او ادامه داد: در این راستا، تا جایی که اعتراض این افراد منجر به بروز مسایل امنیتی و تخریب نشود و همچنین تا جایی که شاکی خصوصی پیدا نکند، برای حمایت از آنها از وزارت کار می‌خواهیم که اختلاف‌های میان کارگر و کارفرما را حل کند تا این اختلاف‌ها منجر به بروز جرم نشود.

محسنی اژه‌ای با تاکید بر این‌که قوه قضاییه در اعتراض‌های غیررسمی که منجر به شکایت نشود، ورود نمی‌کند، اعلام کرد: اگر در موردی این اختلاف‌ها منجر به صدمه و آسیب‌های بدنی شود و شاکی خصوصی وجود داشته‌باشد، دستگاه قضایی وارد نشود برخلاف ذات خود عمل کرده‌است.

او با تاکید بر لزوم یاری‌رساندن به ضعفا و مستضعفان، خاطرنشان کرد: بارها در جلسه معارفه روسای کل و دادستان‌ها گفته‌ام، برخی پایِ آمدن و زبانِ گفتن ندارند و توصیه می‌کنم، برای این افرد که نمی‌توانند حرف خود را در قالب حقوقی بزنند، از زمان خصوصی خود وقت بدهید.

معاون اول قوه قضاییه تصریح کرد: برخی افراد امکان مالی برای اخذ وکیل را در اختیار دارند، اما برخی این‌ امکان را در اختیار ندارند و ما می‌گوییم به این افراد کمک کنید.

سخنگوی قوه قضاییه در پایان خاطر نشان کرد: به نظر می‌رسد، فضای عمومی به این افراد کمک می‌کند اما در جایی که تبدیل به خسارت اجتماعی و جرم شد، نباید توقع داشت که دستگاه قضایی وارد نشود. 

کد خبر : ۳۸۰۱۳۵