خبرگزاری کار ایران

لیونل مسی و آرژانتین نگران فاجعه 1970

asdasd
کد خبر : ۵۴۳۱۸۰

آرژانتین در سه سال اخیر به سه فینال مهم رسیده اما تیمی که تنها یک گام تا قهرمانی جام جهانی 2014 فاصله داشت دو بازی سخت در پیش دارد که تعیین می‌کند این تیم به مسابقات روسیه می‌رود یا برای نخستین بار بعد از سال 1970 از حضور در جام جهانی باز می‌ماند.

به گزارش ایلنا،آرژانتین در بازی خانگی امشب برابر پرو مسلما به دنبال برد است و پنج روز بعد هم آخرین بازی‌اش را در اکوادور برگزار می‌کند. این تیم به دلیل تفاضل گل بهتر پرو در رده پنجم جدول 10 تیمی آمریکای جنوبی قرار دارد. چهار تیم اول به صورت مستقیم به جام جهانی می‌روند و تیم پنجم در یک بازی رفت و برگشت با نیوزیلند روبه‌رو می‌شود.

خورخه سمپائولی مربی آرژانتین بعد از تساوی خانگی با ونزوئلا در آخرین دیدار این تیم گفت: «حالا خیلی سخت و پیچیده شده.» او درست می‌گفت. مربی سابق شیلی و سویا چهار ماه قبل مربی تیم کشورش شد با وظیفه به ظاهر ساده‌ای که به او موکول شد؛ رساندن بهترین کلکسیون بازیکنان هجومی جهان به روسیه. مشکل اما این بود که چطور می‌توان بهترین استفاده را از این استعدادها برد.

آرژانتین در خط میانی و حمله آنقدر بازیکن دارد که هیچ ضمانتی برای حضور امثال سرخیو آگوئرو، گونسالو ایگواین و خاویر پاستوره در ترکیب اصلی این تیم وجود ندارد. ایگواین که در 9 تا از 13 بازی ابتدایی مقدماتی جام جهانی حضور داشت، دو مرتبه است که دعوت نمی‌شود و آگوئرو که این دو بازی را به دلیل مصدومیت از دست می‌دهد، در شش بازی اخیر در پنج تا، مسابقه را از روی نیمکت آغاز کرده. بازیکنانی هم که انتخاب شده‌اند نتوانسته‌اند اثرگذاری باشگاهی خود را در تیم ملی تکرار کنند از جمله لیونل مسی و پائولو دیبالا که با پیراهن آبی و سفید کشورشان ناکام بوده‌اند. آرژانتین در خانه به اکوادور و پاراگوئه باخته و نتوانسته در خانه و خارج از خانه ونزوئلا را ببرد که از 16 بازی‌اش تنها یک برد به دست آورده. این تیم تنها 16 گل زده و فقط بولیوی کمتر از این تیم دروازه حریفانش را باز کرده.

مشکل دیگر بیرون از زمین شکل گرفته که فدراسیون فوتبال آرژانتین از آغاز مرحله مقدماتی تا کنون سه مربی را روی نیمکت تیم این کشور نشانده و این باعث شده تیم نتواند سبک مناسبی برای بازی پیدا کند.

سمپائولی که در سال‌های 2015 و 2016 شیلی را به پیروزی برابر تیم کشورش در فینال کوپا آمریکا رساند، توانایی لازم را دارد اما در انتخاب بازیکن ثبات نداشته به نحوی که در 16 ماه اخیر 48 بازیکن به تیم آرژانتین دعوت شده‌اند. سمپائولی در آخرین فهرست خود فرناندو گاگو را بعد از غیبتی دو ساله به تیم فراخوانده و دو نفر را دعوت کرده که در هیچ بازی رسمی ملی در ترکیب اصلی نبوده‌اند.

میزبان برای افزایش فشار به میهمان تصمیم گرفته به جای مونومنتال که استادیوم ریورپلاته است و معمولا بازی‌های خانگی آرژانتین در آن برگزار می‌شود، در بومبونرا که ورزشگاه بوکاجونیورز است از میهمان خود پذیرایی می‌کند چون پر از جمعیت می‌شود و جو وحشتناکی را برای تیم‌های بازدیدکننده به وجود می‌آورد.

مترجم: سید علی بلندنظر

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز