خبرگزاری کار ایران

حضور ۱۰۰ هزار نفر در آزادی پیام داشت؛

رویانیان: برانکو در ایران امتحانش را پس‌داده/ سیاسی نمی‌تواند مدیرعامل بماند

asdasd
کد خبر : ۲۷۰۲۰۳

مدیرعامل سابق باشگاه پرسپولیس معتقد است برانکو قبلا امتحانش را در فوتبال ایران پس داده و می تواند باتجربه و شناختی که از فوتبال ایران دارد در پرسپولیس موفق شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، تغییر و تحولات مدیریتی و کادرفنی باشگاه پرسپولیس، موضوعی است که این روزها، به یکی از سوژه‌های اصلی فوتبال ایران تبدیل شده است. یکی از کسانی که در همین رابطه درباره کارنامه مدیریتی او صحبت می‌شود، محمد رویانیان مدیرعامل اسبق پرسپولیس است.

وی در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار ورزشی ایلنا، عنوان کرد که تغییرات پیاپی و برکناری علیرضا رحیمی از مدیریت این باشگاه و سپس علی دایی و درادامه حمید درخشان، باعث افت باشگاه پرسپولیس در این فصل از رقابت‌های لیگ برتر شده است. گفتگوی ایلنا با مدیرعامل سابق سرخپوشان را می خوانید:

حضور برانکو در پرسپولیس را چگونه ارزیابی می کنید؟
برانکو مربی خوبی است که قبلا امتحانش را در فوتبال ایران پس داده و فکر می کنم که بتواند پرسپولیس را به موفقیت برساند. هر چند پرسپولیس مشکلات دیگری هم به غیر از مسائل فنی دارد.

با این شرایط  فکر می کنید پرسپولیس بتواند از گروهش در آسیا صعود کند؟
بله، پرسپولیس قطعا از گروهش در آسیا صعود خواهد کرد و امیدوارم بتواند در ادامه مسابقات هم به موفقیت برسد.

حضور صد هزار نفر در ورزشگاه آزادی در بازی پرسپولیس برابر النصر را چطور دیدید؟
این پیام بزرگی بود از سوی هواداران پرسپولیس به مسئولان ورزش ما بود که این موضوع را ببینید و جدی بگیرید. حضور این همه هوادار نشان دهنده این بود که باید شرایط خوبی فراهم شود تا هواداران به راحتی بتوانند به ورزشگاه بیایند. بعد هم این بازی حساسیت ویژه ای داشت و مردم به خاطر عرق ملی شان آمدند تا پرسپولیس را تشویق کنند. بالاخره عربستان همیشه مارا اذیت کرده. چه در رفتار و چه در گفتار و در فوتبال هم که به نوعی گربه سیاه ما محسوب می شود و برای همین همه مردم دوست داشتند پرسپولیس در این مسابقه به پیروزی برسد. از طرف دیگر بحث رایگان بودن این مسابقه و عدم بلیت فروشی هم بی تاثیر نبود. با این حال حضور این همه تماشاگر در آغاز سال 94 باعث شد تا شور و نشاط خوبی در فوتبال به وجود بیاید.

به بلیت هایی اشاره کردید که حسین هدایتی خریده بود. فکر می کنید حضور او در هیات مدیره پرسپولیس موثر باشد؟
هدایتی از دوستان ماست که همیشه در کنار پرسپولیس بوده و کمک های زیادی به تیم کرده است. حالا هم که او خود را خریدار پرسپولیس معرفی کرده و مشتاق هم هست و دوست دارد تا در فوتبال حضور داشته باشد و فعالیت های خوبی انجام دهد. بالاخره هدایتی توانمندی های خوبی دارد و امیدوارم که در پرسپولیس هم مثمر ثمر باشد.

پس موافق هستید که هدایتی باشگاه پرسپولیس را بخرد؟
چرا که نه. اگر وی تمایل به خریداری باشگاه دارد خب بخرد. چه اشکالی دارد؟ اگر هدایتی نخرد چه کسی از بین افراد موجود بخرد؟

البته حمیدرضا سیاسی هم که به تازگی از زندان آزاد شده عنوان کرده که شاید او هم یکی از خریداران باشد؟
به نظر من سیاسی صبر کند و عجله نداشته باشد. من توصیه می کنم وی به همان فعالیت‌های قبلی شان برسند و زیاد وارد این مسائل نشوند و خودشان را اذیت نکنند!

البته سیاسی روی کاغذ همچنان مدیرعامل پرسپولیس است و این وضعیت مدیرعاملی این باشگاه را با با ابهام مواجه کرده؟!
به نظر من سیاسی نمی تواند مدیرعامل بماند و دوستان با آقای نِژادفلاح کارشان را ادامه می دهند.

باشگاه پرسپولیس بعد از شما با تغییرات زیادی مواجه شد و افراد مختلفی مانند علی پروین، علیرضا رحیمی، بهروز منتقمی، حمیدرضا سیاسی، علی اکبر طاهری و محمدحسین نژادفلاح مدیریت این باشگاه را تجربه کردند. فکر می کنید چرا چنین شرایطی به وجود آمد؟
ما که ورزشی نبودیم اما رحیمی که ورزشی بود. منتخب خود آقایان هم بود. من مدیر دولت قبل بودم و طبق روال مرسوم باید می رفتم اما رحیمی که مدیر دولت جدید بود. البته همه جای دنیا از تجربیات مدیران قبلی استفاده می کنند اما ما همینطور در حال آزمون و خطا هستیم. در این شرایط من قطعا باید می رفتم اما رحیمی که مدیر ورزشی بود و سابقه فوتبال داشت. متاسفانه این تغییرات پیاپی و با سرعت و عوض کردن کادر فنی، کار درستی نبود که باعث افت پرسپولیس شد. به هر حال از قدیم گفته اند خشت اول چون نهد معمار کج تا ثریا می رود دیوار کج. به این شکل کار باشگاه پرسپولیس هم خراب شد و هنوز هم درست نشده است.

به غیر از تغییرات مدیریتی، پرسپولیس در کادر فنی هم تغییرات اساسی داشت؟
بله. رحیمی را به خاطر علی دایی برداشتند و دایی را به خاطر درخشان و بعد هم که خود درخشان را برداشتند. فصل گذشته هواداران به ما اعتماد کردند و نتایج خوبی گرفتیم و نایب قهرمان لیگ شدیم. البته من قصدم ساختن باشگاه بود و اقداماتی هم انجام دادم اما بعد آن قدر به باشگاه ضربه زدند که همه چیز نابود شد و از بین رفت. البته من قصد گله‌گذاری ندارم اما تغییر کادر فنی وظیفه هیات مدیره یا وزارت نیست و شخص مدیر عامل که رحیمی بود مسئولیت اصلی را بر عهده داشت اما خود او را هم برداشتند و بعد هم دایی را برداشتند و درخشان را آوردند و خود او را هم برداشتند و تو خود بخوان حدیث مفصل از این مجمل. با این حال من از همه و بویژه از امیر رضا خادم تشکر می کنم!

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز