خبرگزاری کار ایران

تقدیر ازخبرگزاری ایلنا در شانزدهمین جشن منتقدان و نویسندگان تئاتر/تجلیل از اسماعیل شنگله و علی اکبر فرهنگی

asdasd
کد خبر : ۵۳۵۶۲۱

سبا حیدرخانی؛ خبرنگار ایلنا رتبه اول بخش یادداشت شانزدهمین جشن منتقدان و نویسندگان تئاتر را به‌دست آورد.

 به گزارش خبرنگار ایلنا، شانزدهمین جشن سالانه انجمن منتقدان، نویسندگان و پژوهشگران خانه تئاتر با معرفی بهترین‌های تئاتر سال ۱۳۹۵ شامگاه پنجشنبه، ۲۳ شهریور در سالن زنده یاد عباس کیارستمی بنیاد سینمایی فارابی برگزار شد.

در بخش اول این مراسم  نشان عبدالحسین نوشین انجمن منتقدان نویسندگان و پژوهشگران خانه تئاتر به همسر رضا رستمی خبرنگار فقید خبرگزاری خبرآنلاین اهداشد.

در ادامه مراسم  برگزیدگان مسابقه مطبوعاتی معرفی شدند هیات داوران این بخش متشکل از فریدون عموزاده خلیلی، سیدفرید قاسمی، روح الله جعفری و بابک برزویه برگزیدگان هر بخش را به تفکیک زیر معرفی کردند

بخش مقاله: صبورا شهیری باهر

بخش یادداشت: سبا حیدرخانی (خبرگزاری ایلنا)

بخش ترجمه: شیرین میرزایی نژاد

بخش گفتگو:  عباس غفاری (هنرآنلاین)

بخش نقد: هیات داوران برگزیده‌ای را معرفی نکرد.

بخش عکس: مرجانه پورحسین

پس از معرفی برگزیدگان بخش مسابقه مطبوعاتی، جشن تولد فرزاد حسنی و بابک برزویه با یک کیک تولد برگزار شد.در بخش دیگر این مراسم جشن دو نشان مسئولیت اجتماعی به دو کارگردان تئاتر اهدا شد.

در این بخش، نازنین سحامی زاده برای نمایش مأنوس و امین میری برای نمایش شلتر نشان مسئولیت اجتماعی جشن سالانه انجمن منتقدان نویسندگان و پژوهشگران خانه تئاتر را دریافت کردند.

نازنین سحامی زاده و امین میری هر دو از رخشان بنی اعتماد و لیلی فرهادپور برای حمایت از آثارشان قدردانی کردند.

در بخش بعدی جشن سالانه انجمن منتقدان نویسندگان و پژوهشگران خانه تئاتر اعطای نشان عبدالحسین نوشین به علی اکبر فرهنگی چهره برتر موزه ارتباطات و رسانه بود. در این بخش مرضیه برومند روی صحنه حاضر شد تا نشان فرهنگی را به او اهدا کند.

در بخش معرفی بهترین پژوهش های سال نعیمه اشراقی بررای اهدای جوایز روی صحنه حاضر شد.

شیوا مسعودی برای پژوهش کارنامه تلخکان و روح الله جعفری برای پژوهش گروه هنر ملی از آغاز تا پایان عنوان بهترین پژوهشگران سال را از آن خود کردند.

بخش دیگر این جشن اعطای نشان عبدالحسین نوشین به علی اکبر عبدالعلی زاده به عنوان خبرنگار سال بود. لیلی فرهادپور نشان را به عبدالعلی زاده اهدا کرد.

همچنین از لیلا حسین خانی مدیر انتشارات آگه به عنوان ناشر برگزیده تقدیر شد.

سیمین غانم هنرمند دیگری بود که جایزه بهترین هنرمندان را اهدا می کرد.

در این بخش علیرضا کوشک جلالی عنوان کارگردان برگزیده را به دست آورد که الهام پاوه نژاد به نمایندگی از کوشک جلالی آن را دریافت کرد. حسین محب اهری دیگر هنرمندی بود که در این بخش تقدیر شد.

تقدیر از اسماعیل شنگله به عنوان چهره برگزیده انجمن منتقدان نویسندگان و پژوهشگران بخش دیگری از این جشن سالانه بود.

احترام برومند و لیلی رشیدی برای اهدای جایزه این بخش روی صحنه حاضر شدند.

در بخش معرفی نمایش های برگزیده، انجمن منتقدان نویسندگان و پژوهشگران خانه تئاتر از بین 586 اثر اجرا شده در سال 1395 در مجموع چهار اثر را به عنوان برگزیده انتخاب کرد. آثار برگزیده به شرح زیر است:

نمایش صور اسرافیل به کارگردانی عامر مسافرآستانه رتبه سوم را از آن خود کرد.

رتبه دوم به طور مشترک به نمایش های نام تمام مادران محمد رحمانیان و دوشس ملفی به کارگردانی محمد رضایی راد تعلق گرفت.رتبه اول به نمایش می سی سی پی نشسته می میرد به کارگردانی همایون غنی زاده تعلق گرفت.

همچنین هنگامه اخوان دیگر هنرمندی بود که برای اهدای جوایز بخش بهترین تولیدات رادیویی و تلویزیونی در حوزه تئاتر روی صحنه حاضر شد.فرهاد دهنوی برای برنامه پرده آخر از شبکه رادیویی گفتگو و امیر قریشی برای برنامه تلویزیونی چشم شب روشن از شبکه چهار جوایز این بخش را دریافت کردند.

بخش پایانی این جشن اهدای جایزه به بهترین گروه تئاتری سال بود که قشنگ کامکار برای اهدای این جایزه روی صحنه حاضر شد.جایزه بهترین گروه تئاتری سال به گروه تئاتر گاراژ از قم تعلق گرفت که علی مسعودی سرپرست این گروه جایزه خود را دریافت کرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز