خبرگزاری کار ایران

گروه تئاتر لیو سینمایی شد

فیلم مستندی درباره‌ی فعالیت‌های گروه تئاتر «لیو» در حال ساخت است.

به گزارش ایلنا، فیلم مستند گروه تئآتر «لیو» اولین بخش از پروژهای به نام «تاریخ شفاهی تئاتر ایران» است که توسط حمیدرضا برزو و سیاوش مقدم ساخته می‌شود.

حمیدرضا برزو در توضیح این که چرا برای ساخت اولین مستند از این پروژه، گروه «لیو» را انتخاب کرده است می‌گوید: این که این گروه به عنوان بزرگترین و پربازده‌ترین گروه حال حاضر در ایران فعال است و تنها گروه تئاتری است که نگاه ویژه‌ای نسبت به جوانان دارد و تنها گروهی است که به طور خصوصی جشنواره برگزار می‌کند (مونولیو) و همچنین تنها گروهی است که بیشترین کارگاه‌های آموزشی را برگزار می‌کند، همه و همه باعث شد تا این موضوع را برای مستند جدیدم انتخاب کنم.

برزو که فارغ التحصیل کارشناسی کارگردانی سینما است تا کنون سه فیلم درباره‌ی تئاتر ساخته است، سه مستند پرتره و مستند لیو چهارمین ساخته‌ی او درباره هنر نمایش در ایران محسوب می‌شود.

ساخت این مستند کاملا به صورت مستقل انجام می‌شود و محمدحسن معجونی از حامیان  آن است. دیگر مخاطبانی که علاقه دارند از ساخت این مستند حمایت کنند می‌توانند به سایت «حامی‌جو» قسمت پروژه‌ها مراجعه کنند.

گروه تئآتر «لیو» به سرپرستی محمدحسن معجونی از سال ۱۳۸۰ فعالیت‌های اجرایی خود را آغاز کرده است و در سال ۱۳۸۷ در هفتمین جشن منتقدین خانه‌ی تئآتر به دلیل تلاش برای فعالیت‌های پژوهشی تئاتر برنده‌ی نشان «نوشین» شده است.  

این گروه همچنین نخستین جشنواره‌ی خصوصی مونولوگ را با عنوان «مونولیو» در سال ۱۳۸۹ بنیان گذاشت که امسال ششمین دور آن رابرگزار خواهد کرد.

کد خبر : ۳۰۵۲۷۴