خبرگزاری کار ایران

محسنی‌اژه‌‌ای:

۴ نفر از دستگیرشدگان حوادث دی ماه در تهران همچنان بازداشت هستند

asdasd
کد خبر : ۵۹۰۲۹۳

معاون اول قوه‌قضاییه در مورد آخرین وضعیت بازداشت شدگان حوادث اخیر توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، حجت‌الاسلام غلامحسین محسنی‌اژه‌ای در پاسخ به سوالی در مورد ناآرامی‌های اخیر دی ماه که گفته شد برخی مسئولان سابق در آن نقش داشتند و با توجه به اینکه برخی مسئولان دولت سابق در روزهای گذشته بازداشت شدند و اینکه گفته بودید ید احتمال می‌دهید پیش از نوروز ناآرامی‌هایی باشد؟ گفت: فرض کنید در دی ماه افرادی دستگیر شدند. این معنایش این نیست که همه در ارتباط با اغتشاشات بودند. ممکن است برخی به‌دلیل اقدامات غیر قانونی مرتبط با نا آرامی‌ها در دی ماه و برخی نیز غیر مرتبط با آن مساله دستگیر شوند. ملاک دی ماه نیست بلکه در دی ماه افرادی به دلیل اغتشاشات دستگیر شدند لکن ممکن است افرادی در حال فرار بودند یا تعمدا سیستم فضایی برای اینکه بفهمد اینها چه ارتباطاتی با خارج دارند، آزاد باشند و الان دستگیر شدند.

سخنگوی دستگاه قضایی افزود: افرادی نیز در رابطه با فضای مجازی و اقدامات مجرمانه دستگیر شدند چه ربطی به اغتشاشات داشته باشد چه نداشته باشد. لذا افرادی که از یک جریان باشند یا نباشند و دستگیر شوند همه مرتبط با اغتشاشات نبودند و باز اینگونه نیست که اگر کسی به یک جریانی منتسب بود، حتما از آن جریان دستور گرفته باشد.  شاید فردی در اغتشاشات حضور داشته و دستگیر هم شده باشد اما آیا اقدام او تشکیلاتی بوده است؟ بعضی واقعا اقدامتشان فردی بوده است. اجازه دهید این مسالع تمام شود و سره از ناسره تفکیک شود.

محسنی‌اژه‌ای با بیان اینکه در حوادث دی ماه حدود ۲۴۰ نفر بازداشت هستند، اظهار کرد: البته اینها همه ارتباط مستقیم با اغتشاشات نداشتند چه بسا برخی همان زمان دستگیر شدند. افرادی که در روزهای اغتشاش دستگیر شدند عمدتا با قرار آزاد شدند. یک سری گناهی ندارند و آزاد شدند. هنوز در تهران ۴ نفر در بازداشت هستند و بقیه با قرار آزاد شدند. در تهران ۱۲۰ کیفرخواست صادر شده و برای بقیه هم کیفرخواست صادر می‌شود در استان ها دیگر نیز هم همین طور است.

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره ناآرامی‌های اخیر و اینکه آیا شخصی به عنوان مداخله گر از جریانات داخلی شناسایی شده است، گفت: عاملی که گفته شود راس امور بوده یا در همه استان‌ها نقش داشته نه چیزی نشنیدم و سیستم اطلاعاتی هم خبری نداده است. اما در مورد اینکه شاید شخصی حرف‌هایی زده باشد که به صورت غیر مستقیم کمک کرده باشد صحبت هایی مطرح است. ولی اینکه در تحقیقات چه چیزی روشن شود بعدا مشخص می‌شود. اینکه یک نفر در داخل کشور یا جریانات داخلی هدایت امور  را در دست داشته باشند، من سراغ ندارم.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز