خبرگزاری کار ایران

حاشیه‌‌هایی از یک «خسارت محض»

انتقاد ناطق نوری از روحانی از زبان اصولگرایان/ لاریجانی هم رودست می‌زند!

همایش «خسارت محض» از سوی اصولگرایان در حالی برگزار شد که سخنرانان آن چندان برای حاضران شناخته شده نبودند و مجری مراسم میگفت کاش دولت نصف اندازه‌ای که به حرف درگوشی کارشناس غربی توجه می‌کند، به نظر این دانشمندان توجه می‌کرد.

به گزارش خبرنگار سیاسی ایلنا، «خسارت محض» عنوان همایشی بود که اصولگرایان برای حمله به دولت برگزار کردند؛ همایشی با حضور جوانان از راه رسیده این جریان و چهره های قدیمی تر آنها که حالا نفوذ کلام کمتری بین مردم دارند.

در آستانه انتخابات سال آینده حمله به دولت یازدهم احتمالا تنها نقطه مشترک دو نسل اصولگرایی باشد تا نسل جوان و قدیمی در «حمله به دولت» به بهانه نقد برجام و FATF و موضوعاتی مثل حقوق‌های نامتعارف همصدا شوند.

در همین راستا امروز همایشی با عنوان «خسارت محض» برای توقف روند امضای برجام‌های بعدی در تالار حوزه هنری برگزار شد و با وجود اینکه در پوسترها نام ده‌ها سخنران اصولگرا آمده بود، ردیف اول سالن جایگاه سخنرانان خالی بود.

گفته می‌شد بسیج دانشجویی دانشگاه شریف، تهران، امیرکبیر، امام صادق و بسیج علامه و علم صنعت و خواجه نصیر و شهید بهشتی، دفتر تحکیم وحدت تاسیس شده در زمان احمدی‌نژاد، جنبش عدالت‌خواه دانشجویی، جامعه اسلامی دانشجویان و انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل برگزار کننده این مراسم هستند.

فقط ما علمی سخن میگوییم!

در حالی که در ورودی سالن همایش کتابی از سعید زیباکلام به فروش می‌رسید، سخنران یکی یکی علیه دولت سخن میگفتند؛ سیدیاسر جبرائیلی خطاب به رئیس جمهور میگفت: مردم انتظار رفع تحریم‌ها را از شما ندارند، به کشور خسارت وارد نکنید.

مسعود درخشان سخنران ناشناخت بود که موضوع صحبتش قراردادهای نفتی بود و تاکید داشت که افردای که از قراردادهای جدید نفتی حمایت می‌کنند عموما احساسی صحبت می‌کنند و مخالفان مثل ما به صورت کارشناسی و علمی سوالاتی مطرح می‌کنند که کسی پاسخگو نیست.

در حالی سخنرانان این برنامه چندان برای حاضران شناخته شده نبودند، مجری مراسم مدعی بود که ای کاش دولت نصف اندازه‌ای که به حرف درگوشی کارشناس غربی توجه می‌کرد، به نظرات این دانشمندان توجه می‌کرد.

قرارداهایی که در مجلس قبلی تصویب شد

هنگامی که محمدصادق کوشکی در حال توضیح قراردادهای نفتی بود، یکی از حضار فریاد زد این قراردادها در زمان مجلس اصولگرای نهم تصویب شده است.

حالا نوبت ماست

کوشکی گفت: هربار که از روحانی انتقاد کردیم به ما گفتند بی سواد و بی شناسنامه، الان نوبت آن است که افرادی را که می‌خواهند قراردادهای قرن نوزدهم را به ایران تحمیل کنند، به جهنم حواله کنیم.

ادعای تندروها از زبان ناطق نوری

قدیری ابیانه سخنران دیگر این برنامه بود که ادعا داشت روحانی به جای اینکه جواب اوباما را بدهد جواب مقامهای نظام را می‌دهد. من شنیدم آقای ناطق نوری به آقای روحانی انتقاد کرده و روحانی گفته هم تندروها را مشغول می‌کنم و هم به جهان نشان می‌دهم رئیس جمهور مستقل است!

قدیری ابیانه گفت: من امیدی به اصلاح روحانی ندارم و تنها راهی که داریم این است که در سال ۹۶ بر خلاف خواست رئیس سازمان سیا رای دهیم.

رییس مجلس به ما رو دست زد!

حاجی دلیگانی دیگر سخنران این برنامه بود که سخنرانی او علیه زنگنه بود. یکی از حضار فریاد زد چرا استیضاح نمی‌کنید که او‌ گفت در مجلس نهم که از دوستان خودمان بودند، وقتی سوال کردیم رای نمایندگان به زنگنه بیشتر از رای اعتماد اولیه بود.

وی گفت: رئیس مجلس در سی و یک مرداد به ما رودست زد و با لابی با دولت مثل بده‌بستان‌های قبلی، شبانه جلسه غیرعلنی گذاشت و اجازه طرح دو فوریتی نمایندگان را نداد که قرار بود اشتباه مصوبه سال ۹۱ مجلس هشتم را اصلاح کند. مجلس هشتم اجازه قراردادهای نفتی را به هیئت دولت داده بود.

در پایان این برنامه نیز در حالیه نوبت سخنرانی فواد ایزدی بود گفته شد که به دلیل عدم فرصت کافی امکان این سخنرانی وجود ندارد.

کد خبر : ۴۱۲۰۵۲