خبرگزاری کار ایران

/انتخابات خبرگان رهبری/

داوطلبانی که در دومین روز انتخابات خبرگان ثبت‌نام کردند

در دومین روز ثبت‌نام داوطلبان انتخابات پنجمین دوره خبرگان رهبری تاکنون افرادی با حضور در ستاد انتخابات و فرمانداری اقدام به ثبت‌نام کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا٬ در دومین روز ثبت‌نام انتخابات پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری٬ در حالی شروع شد که در روز نخست ثبت‌نام٬ بیش از بیست نامزد در محل وزارت کشور و فرمانداری‌ تهران حاضر شدند و طبق آمار سخنگوی وزارت کشور جمعا از ۶۵ نفر در روز نخست٬ در کل کشور ثبت‌نام به عمل آمده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن خمینی٬ در روز دوم ثبت‌نام به همراه برادران خود به محل ثبت‌نام در وزارت کشور آمد.

همچنین حجت الاسلام والمسلمین سید محمدرضا فقیهی و حجت الاسلام عمومی هر دو از انتخابیه اصفهان برای حضور در انتخابات ثبت‌نام کردند.

حجت الاسلام عسکر دیرباز با حضور در وزارت کشور برای ثبت نام در انتخابات مجلس خبرگان در وزارت کشور حضور یافت.

همچنین حجت الاسلام سید محمد سعیدی امام جمعه قم، با حضور در فرمانداری مشهد، برای ثبت نام کاندیداتوری در انتخابات مجلس خبرگان رهبری از حوزه انتخابیه استان خراسان رضوی اقدام کرد.

حجت الاسلام حسین فریدونی‌ممان از دیگر چهره‌هایی بود که در روز دوم٬ با حضور در فرمانداری تهران، در انتخابات مجلس خبرگان رهبری از حوزه انتخابیه تهران ثبت نام کرد.

حجت‌الاسلام مرتضی مداح نیز از چهره‌های دیگری بود که با حضور در وزارت کشور برای انتخابات مجلس خبرگان از حوزه انتخابیه تهران ثبت نام کرد.

مداح در دولت دوم سیدمحمد خاتمی٬ مشاور احمد مسجدجامعی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بود.

از چهره‌های شاخص دیگری که در در دومین روز ثبت‌نام انتخابات مجلس خبرگان٬ در وزارت کشور حضور یافت٬ آیت الله محسن غرویان بود که برای نامزدی در این انتخابات ثبت نام کرد.

آیت‌الله غرویان شاگرد آیت‌الله مصباح یزدی است که به جریان اصلاح‌طلب نزدیک‌تر است و بیشتر به لحاظ مواضع مخالف استاد خود و انتقادهایش از مصباح شناخته شده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین یحیی صالح‌نیا امام جمعه کن و همچنین صادق محقق حضرتی نیز برای نامزدی از حوزه انتخابیه آذربایجان غربی برای در پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان ثبت‌نام کردند.

محمد گلی شیرداد و آیت‌الله سید محمد امین امام جمعه ری نیز از دیگر چهره‌هایی بودند که برای نامزدی در انتخابات به وزارت کشور مراجعه کردند.

کد خبر : ۳۳۰۶۹۴