خبرگزاری کار ایران

پیام تبریک استاندار خوزستان به مناسبت روز جهانی کار و کارگر

کد خبر : ۴۸۴۱۴۱

استاندار خوزستان با صدور پیامی، روز جهانی کار و کارگر را تبریک گفت.

به گزارش خبرنگار ایلنا از خوزستان، متن پیام غلامرضا شریعتی به شرح زیر است:

 

        بسم الله الرحمن الرحیم

 

کار و کارگر در فرهنگ اسلامی ایرانی از جایگاه خاص و ویژه برخوردار است. در اسلام کار نه تنها به منظور تامین زندگی و به عنوان اشتغال اقتصادی و رهایی از وابستگی به بیگانگان ضروری و واجب است که به عنوان بهترین عبادت، مقدس ترین جهاد و مستمرترین تلاش مورد تاکید و سفارش قرار گرفته است .

فرهنگ کار می تواند زمینه مناسب برای سخت کوشی، خلاقیت، نوآوری، احساس تعهد ومسئولیت پذیری را در جامعه کار فراهم نماید. رسالت اصلی توسعه و تقویت بنیان های اقتصادی هر جامعه بر عهده کارگران بوده و از طریق کار آنها تامین می شود. در واقع کارگران یکی از مهم ترین ارکان توسعه در کشور بوده که در تعیین کیفیت زندگی و آینده جامعه نقش اساسی ایفا می کنند.

در جریان مبارزات انقلاب اسلامی نیز با همت و کوشش مثال زدنی کارگران به ویژه کارگران خطّه جنوب و با تبعیت از فرامین حضرت امام(ره) نقش مهمی در تسریع و پیروزی انقلاب اسلامی داشتند.پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز با ایجاد فرصت های برابر و زدودن موانع طبقاتی، کارگران جایگاه واقعی خود را به درستی دریافته و در توسعه اقتصادی و به گردش در آوردن چرخ های صنعتی کشور رسالت خطیری را عهده دار شدند که بخش اعظم پیشرفت های بدست آمده حاصل زحمات کارگران عزیز و زحمت کش در عرصه های مختلف کار و تولید است. هر چند مشکلات کارگران عزیز بر کسی پوشیده نیست اما رفع موانع و مشکلات معیشتی کارگران در دولت تدبیر و امید به درستی مورد اهتمام و توجه قرار گرفته که البته با برداشتن گام های موثرتر و همت مضاعف همه مسئولان و با بسط عدالت اجتماعی زودتر این مهم محقق خواهد شد.

اینجانب ضمن تبریک این روز خجسته به همه کارگران عزیز و زحمتکش و ارج نهادن به مقام شامخ آنان به عنوان خدمتگزار نظام و دولت در چهارچوب وظایف و مسئولیت های قانونی از هیچ تلاش و کوششی جهت رفع موانع و محدودیت های معیشتی و اجتماعی کارگران دریغ نخواهم نمود.

امید است در سال«اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» در راستای سیاست ها و فضای سازنده ایجاده شده با تلاش کارگران شریف، گامهای بزرگ دیگری در راه توسعه، رونق، پیشرفت و کسب دستاوردهای اقتصادی برای ملت بزرگ ایران و استان خوزستان عزیز برداریم. 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز