خبرگزاری کار ایران

ارائه تسهیلات به شرکت‌های دانش‌بنیان گیاهان دارویی

asdasd
کد خبر : ۴۴۵۴۶۸

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی رییس صندوق نوآوری و شکوفایی در مراسم رونمایی از ژل موضعی «دنتی کید» گفت: ۱۲ شرکت دانش‌بنیان در حوزه گیاهان دارویی فعالیت می‌کنند که تاکنون ۱۲ میلیارد تومان از سوی صندوق تسهیلات دریافت کرده‌اند.

به گزارش ایلنا، بهزاد سلطانی در این مراسم با بیان اینکه ایران سابقه زیادی در گیاهان دارویی و داروهای گیاهی دارد عنوان کرد: اما درحال‌حاضر هنوز هند و چین بازار دنیا را در دست دارند؛ ما باید بتوانیم در حوزه صادرات گیاهان دارویی و داروهای گیاهی گام برداریم.
وی با بیان اینکه درحال‌حاضر ۱۲ شرکت دانش‌بنیان در حوزه گیاهان دارویی فعال هستند گفت: تاکنون این ۱۲ شرکت ۱۲ میلیارد تومان از صندوق نوآوری و شکوفایی تسهیلات دریافت کرده اند؛ این مبلغ بالایی نیست. از این تعداد شرکت دانش‌بنیان تنها ۵ شرکت بزرگ هستند که ۹۰ درصد بازار کشور در حوزه گیاهان دارویی را در دست دارند. 
 
راه‌اندازی مرکز تحقیقات گیاهان دارویی
لاله حجازی مدیرعامل یک شرکت دانش‌بنیان تولید‌کننده داروهای گیاهی اظهارکرد: واحدهای تحقیق و توسعه، پایه و اساس رشد سازمان‌ها به شمار می‌روند. از این رو موفق شدیم با مجوز وزارت علوم، مرکز تحقیقات گیاهان دارویی را در این شرکت دانش‌بنیان راه‌اندازی کنیم. در مرکز تحقیقات گیاهان دارویی این شرکت، بخش‌های گیاه شناسی، حشره شناسی، فیتوشیمی و میکروبیولوژی وجود دارد. همچنین آزمایشگاه کنترل کیفی این شرکت به عنوان آزمایشگاه مستقل و همکار سازمان استاندارد با ایزو ۱۷۲۵ فعالیت می‌کند. این آزمایشگاه به عنوان آزمایشگاه مرجع است.
حجازی با اشاره به فعالیت‌های این شرکت اظهار کرد: به منظور جلوگیری از خروج ارز و کاهش ورود مواد اولیه موثره به کشور، فرمولاسیون گیاهان دارویی را تهیه کردیم که دو شرکت اقماری این شرکت نیز در این زمینه وارد شده‌اند. از سوی دیگر، یک شرکت در تاجیکستان راه‌اندازی کرده‌ایم تا بتوانیم در حوزه صادرات به راحتی گام برداریم. این شرکت دانش‌بنیان گواهینامه GMP از کانادا دریافت کرده است.
دنتی کید، محصول دانش‌بنیان از یک شرکت دانش‌بنیان فعال در زمینه داروهای گیاهی است که به تولید رسید و دیروز با حضور مدیرکل طب سنتی وزارت بهداشت، رییس صندوق نوآوری و شکوفایی، دبیر ستاد توسعه فناوری گیاهان دارویی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری رونمایی شد.ژل موضعی دنتی کید تنها داروی گیاهی تولید داخل در ایران است که با طعمی ملایم و قابل قبول برای نوزادان و کودکان قابل استفاده است.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز