خبرگزاری کار ایران

ترامپ در نخستین نطق سالانه: کنگره به اشتباهات برجام رسیدگی کند/ هیچ نظامی به اندازه کره‌شمالی مردم خود را سرکوب نکرد

asdasd
کد خبر : ۵۸۸۶۹۳

رئیس‌جمهوری آمریکا در نخستین نطق سالانه خود علاوه بر مسائل داخلی این کشور به اعتراض‌های اخیر در ایران، توافق هسته‌ای، کره‌شمالی و زندان گوانتانامو نیز پرداخت.

به گزارش ایلنا به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا شب گذشته در نخستین نطق سالانه خود در کنگره آمریکا طی مواضعی مداخله‌جویانه با اشاره به اعتراض‌های اخیر در ایران گفت: «من در برابر این موضوع سکوت نکردم. آمریکا در کنار مردم ایران و مبارزات شجاعانه آنها برای آزادی ایستاد.»

وی در ادامه درباره توافق هسته‌ای ایران نیز گفت: «از کنگره خواسته‌ام تا به معایب اساسی توافق هسته‌ای وحشتناک با ایران بپردازند.»

ترامپ در ادامه بخش سیاست خارجی نطق خود به کشورهای ونزوئلا، کوبا و کره‌شمالی نیز پرداخت و گفت: «دولت من تحریم‌های سختی را علیه نظام‌های دیکتاتوری در کوبا و ونزوئلا اعمال کرده است. اما هیچ نظامی شهروندان خود را به اندازه کره‌شمالی این گونه وحشیانه سرکوب نکرده است.»

ترامپ گفت: «ادامه بی‌پروایانه برنامه موشکی و هسته‌ای از سوی کره‌شمالی می‌تواند به زودی کشور ما را تهدید کند.»

رئیس‌جمهوری آمریکا همچنین در این سخنرانی که یک ساعت و ۲۰ دقیقه به طول انجامید، خواستار اتحاد سیاسی برای تصویب طرح‌های متعدد آمریکا در سال جاری میلادی شد.

ترامپ همچنین در این سخنرانی مواضع سختی را در قبال مهاجرت اتخاذ کرد.

وی افزود: «امشب من از همه می‌خواهم که اختلاف نظرات خود را کنار بگذاریم و به دنبال زمینه‌های مشترک خود بگردیم و اتحاد خود را برای برای پاسخگویی به نیاز کسانی که ما را برای خدمت انتخاب کردند، برآورده کنیم.»

ترامپ در بخش دیگری از سخنانش گفت که دستوری را امضا کرده است که بر اساس آن زندان ارتش آمریکا در گوانتانامو برای پذیرش مظنونان تروریستی خارجی باز بماند.

رئیس‌جمهوری آمریکا در بخش دیگری از این سخنرانی با بیان اینکه این آمریکای جدید ماست، گفت: «هیچ زمانی بهتر از امروز برای آغاز اجرای رویاهای مردم آمریکا وجود نداشته است.»

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز