خبرگزاری کار ایران

کره‌شمالی چین را هم تهدید کرد

asdasd
کد خبر : ۴۸۱۱۶۵

کره‌شمالی در اقدامی کم‌سابقه با تهدید چین به این کشور هشدار داد که اگر به تحریم‌های خود علیه پیونگ‌یانگ ادامه دهد، روابط دو کشور آسیب جدی خواهد دید.

به گزارش ایلنا به نقل از اکسپرس چاپ لندن، کره‌شمالی با هشدار به چین در خصوص ادامه روند تحریم‌های این کشور علیه کره‌شمالی اعلام کرد ادامه این تحریم‌ها باعث وارد آمدن آسیب جدی به روابط پکن-پیونگ‌یانگ خواهد شد.

در همین رابطه فردی به نام «جانگ فیل» با انتشار یادداشتی در خبرگزاری رسمی کره‌شمالی با انتقاد از رویکرد چین علیه کره‌شمالی هشدار داد در صورتی که تحریم‌های پکن علیه پیونگ‌یانگ ادامه پیدا کند، روابط دوجانبه آسیب جدی خواهد دید.

وی در این یادداشت تاکید کرد که نتایج باقی ماندن تحریم‌های چین علیه کره‌شمالی فاجعه‌آمیز خواهد بود.

در پی افزایش تنش‌ها میان کره‌شمالی و ایالات متحده آمریکا در هفته‌های اخیر و همچنین گزارش‌هایی مبنی بر آمادگی کره‌شمالی برای آزمایش اتمی و واکنش آمریکا، چین نیز اقدام به استقرار نیروهای نظامی خود در مرز با کره‌شمالی و اعلام آماده‌باش کرده بود.

«مایک پنس»، معاون رئیس‌جمهوری آمریکا نیز اخیرا از مذاکرات واشنگتن و پکن برای ورود چین به منظور حل مسالمت آمیز تهدیدهای کره‌شمالی در ازای بهبود روابط تجاری دو کشور خبر داد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز