خبرگزاری کار ایران

رئیس هیئت مدیره انجمن صادرکنندگان در گفت‌وگو با ایلنا:

صادر کنندگان ایرانی نتوانستند از قطر ویزا بگیرند/ دولت، دیپلماسی اقتصادی را جدی بگیرد

asdasd
کد خبر : ۵۳۲۵۰۲

ابراهیم جمیلی گفت: اگر می خواهیم از رقبا در بازارهای صادراتی عقب نمانیم باید قوانین خود را به روز کنیم. دولت باید وظیفه حمایتی خود در بخش دیپلماسی اقتصادی را جدی بگیرد و آنرا اجرا کند.

رئیس هیئت مدیره انجمن صادر گنندگان در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا در خصوص بازار قطر و حضور بازرگانان ایرانی در این کشور پس از تحریم‌های عربستان، گفت: به دلیل نبود دیپلماسی اقتصادی نتوانستیم در بازار قطر حضور فعال داشته باشیم تا آنجا که هیچ کدام از اعضای این انجمن که جزو صادر کنندهای نمونه کشور هستند نتوانستند ویزای قطر را دریافت کنند. با این وضع چگونه می‌توانیم در بازار قطر حضور داشته باشیم؟

ابراهیم جمیلی تصریح کرد: ما به دنبال یارانه و سوبسید نیستیم فقط خواسته ما این است که قوانین و روش‌های 30 سال قبل را تغییر پیدا کند اگر می خواهیم از رقبا در بازارهای صادراتی عقب نمانیم باید قوانین خود را  به روز کنیم. دولت باید وظیفه حمایتی خود در بخش دیپلماسی اقتصادی را جدی بگیرد و آنرا اجرا کند.

جمیلی گفت: هنوز هم در کشور وقتی کالایی کمیاب  یا گران می شود جلوی صادرات آن را می‌گیرند. در سال‌های قبل ما بازار میوه ترکمنستان را به صورت انحصاری در اختیار داشتیم و قسمت عمده مرکبات مازندران به این کشور صادر می‌شد اما یک شبه دستور آمد که جلوی صادرات گرفته شود و کامیون‌ها پشت مرز ماندند. همین تصمیمات سبب شد که ما آن بازار را امروز به طور کامل از دست بدهیم.

وی افزود: بازار دبی یکی از قدیمی‌ترین بازارهای صادراتی ما است اما ما به اندازه انگشتان دو دست کشتی یخچال‌دار نداریم. بخش خصوصی که توانایی خرید چنین کشتی هایی را ندارد پس باید دولت ورود کند و زیر ساخت‌ها را تهیه کند.

رئیس هیئت مدیره انجمن صادرکنندگان در پایان تصریح کرد: دولت باید قبول کند که حضورش در اقتصاد جز ضرر چیزی ندارد و باید تا جایی که می‌شود امور را به بخش خصوصی بسپارد و فقط وظیفه سیاستگذاری و حاکمیتی خود را اجرا کند نه این که در کوچک‌ترین موارد دخالت کند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز