خبرگزاری کار ایران

خطر خشکسالی گریبانگیر شالیزارهای بهشهر شد

asdasd
کد خبر : ۵۰۵۳۹۹

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهشهر گفت: 900هکتار از شالیزارهای این شهرستان در معرض استرس خشکی و کمبود آب قرار دارند.

به گزارش ایلنا از ساری، خلیل حقیقی مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهشهر اظهار کرد: به دلیل کاهش نزولات جوی درسه ماهه اول امسال، میزان آب ذخیره شده در آببندان ها و سطح ایستابی آب در چاه ها و دبی آب در رودخانه های مناطق کوهستانی در حوزه شهرستان بهشهر کاهش یافته است.

وی افزود: 900 هکتار از زمین های شالیزاری دهستانهای میانکاله، کوهستان و عشرستاق هزارجریب این شهرستان در معرض استرس خشکی و کمبود آب قرار دارد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بهشهر خاطرنشان کرد: اطلاع رسانی لازم به کشاورزان برای پرهیز از کشت دوم برنج پس از برداشت جو، گندم و کلزا، ایزوله کردن مرزهای اراضی شالیزاری با پلاستیک، استفاده از مواد غذایی برای ایجاد مقاومت خاک مانند کود پتاسیم، آبیاری متناوب، جمع آوری هرز آب ها در انتهای مزرعه و برگرداندن آن به داخل مزرعه و بیمه کردن محصول برنج انجام شد.

حقیقی گفت: به دلیل کاهش بارش باران و پایین آمدن سطح آب در آببندان های دهستان میانکاله، آبیاری شالیزارهای روستاهای این منطقه به صورت دوره ای به کشاورزان اختصاص می یابد.

وی یادآور شد: 3هزار مترمربع از مزارع شالیزاری روستای زینوند این شهرستان به دلیل افزایش کشت بیش از میزان آب ذخیره شده، دچار مشکل خشکی و کمبود آب شد که در حال حاضر با ورود آب به این زمین شالیزاری مشکل رفع شده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز