خبرگزاری کار ایران

مشاور وزیر جهاد کشاورزی در گفت‌وگو با ایلنا:

تمام روغن‌های وارداتی تراریخته هستند/هجمه‌ها به خاطر تولید این محصولات در داخل است

مشاور وزیر جهاد کشاورزی گفت: برخی از دانشمندان بر سلامت محصولات تراریخته اصرار دارند و برخی دیگر نیز با آن مخالف هستند و دلیل این مخالفت‌ها و حتی موافقت‌ها این است که این علم تا به امروز ثابت نشده است.

علیرضا مهاجر -مشاور وزیر جهاد کشاورزی- در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص هجمه‌ای که نسبت به تولید محصولات تراریخته در داخل کشور وجود دارد بیان داشت: در اتحادیه اروپا برای مصرف این محصولات با درج تراریخته بر روی بسته‌بندی کالاها امکان انتخاب را به مصرف کنندگان می‌دهند. مشخص نیست که چرا افرادی در داخل کشور اصرار دارند که این محصولات با حجم وسیعی در کشور تولید می‌شود این در حالی است که تولید این محصولات در مرحله آزمون و خطاست.

مهاجر در پاسخ به این سوال که آیا روغن و کنجاله سویا که از کشورهای دیگر وارد می‌شود از طریق روش تراریخته تولید شده‌اند یا خیر، بیان داشت: روغن دانه سویا کنجاله از آرژانتین و برزیل وارد کشور می‌شود و همه این محصولات تراریخته هستند بنابراین سالیان متمادی این محصولات به کشور وارد شده است و هجمه ای که نسبت به این مساله وجود دارد به دلیل اقدام به تولید این محصولات در داخل کشور است.

کد خبر : ۴۲۹۷۰۰