خبرگزاری کار ایران

وضعیت خرید و فروش آیفون ۷ در ایران:

قیمت آیفون 7 در ایران دو میلیون تومان گران تر از بازارهای جهانی است

14 شرکت از جانب وزارت صنعت، معدن و تجارت مجوز ثبت سفارش برای واردات گوشی های آیفون با نشان تجاری اپل را دارند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محصولات جدید اپل در کمترین زمان ممکن وارد ایران شده است و خریداران را با این پرسش مواجه کرده است که اختلاف قیمت این محصول از سایت کمپانی اپل تا بازارهای داخلی چه میزان است. با بررسی اجمالی بازار به این نکته پی می برید که این محصول نیز همانند دیگر محصولاتی که به تازگی وارد بازار ایران می شود با قیمت رسمی اختلاف فاحشی دارد؛ بطوری که  آیفون 7 با حافظه 256 گیگا بایت به قیمت 6 میلیون و 850هزار تومان و مدل پلاس با قیمت 6 میلیون و 100هزار تومان بفروش می‌رسد و این در حالی است که قیمت این محصول در سایت اپل با حافظه32 گیگا بایت 649  دلار  و  با حافظه 256  گیگابایت به قیمت 969  تعیین شده است که با یک حساب سرانگشتی می توان به اختلاف قیمت دو میلیون تومانی این محصول از سایت اپل تا بازارهای داخلی کشور پی برد.

همچنین در سایت این کمپانی قیمت آیفون 7پلاس با 32 گیگابایت حافظه‌ی داخلی 769 دلار وبا ظرفیت 128 گیگابایت و 256گیگابایت 869و 969 دلار است که این محصول در بازار داخلی به ترتیب با قیمت های 4میلیون و 300 هزار تومان,5 میلیون و 500 هزار تومان و 6 میلیون و 850 هزار تومان عرضه می شود.

گفتنی است که مدل  Iphone+۷ jet black به عنوان گران‌قیمت ترین محصول آیفون به بازار ایران وارد نشده است اما قیمت این محصول در سایت این کمپانی با حافظه 256 گیگابایت 849 دلار است که مشخص نیست این محصول با چه اختلاف قیمتی در بازار داخلی عرضه خواهد شد.

همچنین 14 شرکت از جانب وزارت صنعت، معدن و تجارت مجوز ثبت سفارش برای واردات گوشی های آیفون با نشان تجاری اپل را دارند که انتظار بر این بود با ورود این شرکت ها از میزان اختلافات قیمت این محصول از بازارهای جهانی تابازارهای داخلی نیز کمتر شود که تا به امروز خریداران شاهد گام مثبتی در این زمینه نبوده اند.

کد خبر : ۴۱۲۳۷۶