خبرگزاری کار ایران

وزیر راه و شهرسازی:

اسفراین و بحنورد به شبکه خط آهن سراسری متصل می شود

asdasd
کد خبر : ۲۸۳۶۰۸

وزیر راه و شهرسازی گفت: مناقصه احداث خط آهن ریلی اسفراین تا بجنورد و از بجنورد به سمت شیروان انجام شده و با بهره برداری از این خط این دو شهر به شبکه سراسری متصل می شوند.

به گزارش ایلنا از پایگاه اطلاع رسانی وزارت راه وشهرسازی، عباس آخوندی افزود: یک خط ریلی در کریدور شرقی - غربی تعریف شده که از گرگان به سمت مشهد می رود و یک خط نیز در کریدور شمال - جنوب قرار دارد که شبکه سراسری را به بجنورد متصل می کند.

وی افزود: این خط از نقاب در نزدیکی سبزوار به سمت اسفراین و از آنجا به سمت بجنورد می رود و با موافقت رئیس جمهور علاوه بر منابع فعلی تامین مالی این پروژه 300 میلیون دلار از صندوق توسعه ملی نیز به این پروژه اختصاص می یابد.

آخوندی با بیان آنکه یکی از پروژه های شاهراه جاده ای ایران از بجنورد عبور می کند، افزود: موقعیت جغرافیایی بجنورد به گونه ای است که در تقاطع شاهراه های ایران در محور شمال - جنوب و شرق - غرب قرار دارد و با توجه به اینکه بجنورد تا عشق آباد (ترکمنستان) حدود 80 کیلومتر فاصله است از نظر ترانزیت موقعیت بسیار مناسبی برای ایران فراهم می کند.

وی اظهار داشت: یکی از راه های مهم مسیر جاده ای گرگان به سمت جنگل گلستان و از آنجا به سمت بجنورد است که بسیار پرترافیک بوده که درصدد هستیم این مسیر به دو باند رفت و دو باند برگشت تبدیل شود.

وزیر راه و شهرسازی گفت: با موافقت رئیس جمهور درخواست کردیم حدود 166 میلیارد تومان بودجه برای یکپارچه کردن مسیر جاده ای جنگل گلستان تا بجنورد اختصاص یابد تا این مسیر به دو باند رفت و دو باند برگشت تبدیل شود که امیدواریم طی دو سال آینده این مسیر تبدیل به 4 باند رفت و برگشت شود تا مردم ایران بتوانند از شمال به سمت مشهد از این مسیر استفاده کنند.

آخوندی به پروژه های راه روستایی استان خراسان شمالی اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه اقتصاد این استان مبتنی بر معیشت روستایی است این نوع راه ها برای این استان از اهمیت ویژه ای برخوردار است و در این راستا نیز با موافقت رئیس جمهور با تامین منابع مالی، 660 کیلومتر راه روستایی در این منطقه طی امسال و سال آینده احداث می شود.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به تجهیز فرودگاه بجنورد نیز گفت: تجهیز این فرودگاه نیازمند 30 میلیارد تومان اعتبار است که 15 میلیارد تومان آن از منابع داخلی شرکت فرودگاه های کشور اختصاص یافته و 15 میلیارد تومان دیگر نیز باید اختصاص یابد.

وی در خصوص وضعیت بیمارستان شیروان ادامه داد: این بیمارستان با پیشرفت خوبی در حال احداث است که در سال آینده ساخت آن به پایان می رسد.

آخوندی همچنین گفت: با توجه به اینکه اسفراین، بجنورد و شیروان جزء شهرهای تاریخی و قدیمی ایران هستند و ارزش میراث معنوی بسیار زیادی دارند طرح هایی در جهت بهسازی این مناطق نیز در دستور کار قرار گرفته است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز