خبرگزاری کار ایران

در مراسم روز دانشجو در اردبیل مطرح شد؛

جامعه باید فرهنگ را از دانشگاه طلب کند/ نقش دانشجو، نقد عالمانه و شجاعانه دستگاه‌های اجرایی است

asdasd
کد خبر : ۳۲۸۱۱۴

مراسم روز دانشجو همراه با تجلیل از دانشجویان نمونه و مقام‌آوران در عرصه مختلف فرهنگ، هنری و ورزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی استان، در دانشکده خبر اردبیل برگزار شد.

به گزارش ایلنا، رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان اردبیل ضمن تبریک روز دانشجو گفت: 16 آذر به واقع و کاملا درست، روز حق طلبی و استکبارستیزی نامگذاری شده، چراکه امروز وقتی در عرصه‌های مختلف اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و نظامی در حال جنگ هستیم، جایگاه دانشجو نقش بی‌بدیلی است.

حسین علی‌پور با اشاره به اینکه ایران در مواجه با یک دیپلماسی علمی است، اظهار داشت: در منطقه و در دنیا به جایگاهی که حق ایرانیان است باید دست پیدا کنیم و در همین راستا دانشجویان می‌توانند بسیار مثمرثمر باشند.

وی یادآور شد: دانشگاه‌جامع علمی کاربردی در سطح استان اردبیل دارای 20 مرکز فعال، در مرکز استان و 3 شهرستان پارس آباد، گرمی و خلخال است.

رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی استان افزود: بیش از 7 هزار دانشجو در 200رشته محل در حال تحصیل هستند و با توجه به پتانسیلی که وجود دارد، سعی در توسعه مراکز و افزایش رشته محل ها هستیم.

علی‌‌پور با اشاره به ماموریت دانشگاه جامع علمی و کاربردی بعنوان دانشگاه «مهارت‌آموز و نسل‌سوم» گفت: تفاوت این دانشگاه با دیگر دانشگاه‌ها کارآفرین بودن آن است و بر اساس آمار کشوری، بیش از 70 درصد فارغ‌التحصیلان مشغول به کار می‌شوند.

تلاش دانشجویان برای اعتلای فرهنگ عمومی   

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز، در این مراسم گفت: عمل صالحی که 32 بار در قرآن به آن اشاره شده، همان کار شایسته است و هر کس در جای خود به نحو احسنت وظایف خود را انجام دهد، جامعه توسعه پیدا خواهد کرد.

ناصر اسحاقی افزود: دانشگاه باید این تفکر و عمل شایسته بارور بکند و با ارائه ایده‌های مناسب باعث الگوسازی در جامعه شود.

وی با اشاره به ضعف‌های فراوانی که در اجتماع وجود دارد، خاطرنشان کرد: دانشگاه و دانشجویان باید پیگیر باشند و شناسایی کنند این ضعف‌ها را و با ورود به دنبال اندیشه و راهکار باشند، چراکه دارای ایده‌ها و نظریه‌های ناب هستند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در ادامه گفت: شاید دانشجویان گله کنند که اجازه ورود ندارند اما باید دانشجویان بدانند نیازی به اجازه ندارند، چراکه اینان برگزیده‌اند و جامعه باید فرهنگ را از دانشگاه طلب کند.

دانشجویان پرچم دار صحنه های تاریخی

رییس دانشکده خبر اردبیل از دیگر سخنرانان این مراسم بود، که اظهار داشت: دانشجویان همیشه نقش پیش‌رو و پشتاز در عرصه تفکر صحیح و حق‌طلبانه را داشته اند.

اسحاق رسولی تصریح کرد: در همه صحنه‌های تاریخی دانشجویان پرچم‌دار بوده و در راستای اعتلای عزت و عظمت کشور گام برداشته‌اند.

وی افزود: امروز نیازمند این هستیم که در حوزه اقتدار علمی، در سطح دنیا جایگاه خود را تثبیت کنیم و همچنین نقش دانشجو در این عرصه، نقد عالمانه و شجاعانه دستگاه‌های اجرایی است تا بتوانیم آرمان‌های انقلاب اسلامی را به نحو احسنت جامع عمل پوشانیم.

انتهای پیام/
مهدی مرادی
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز