خبرگزاری کار ایران

معاون آموزشی وزارت بهداشت خبر داد:

تسهیل ثبت انجمن‌های علمی پزشکی در سامانه ثبت شرکت‌ها

asdasd
کد خبر : ۵۷۳۶۳۱

نشست مشترک رئیس و دبیر کمیسیون انجمن‌های علمی گروه پزشکی با مسئولین ارشد سازمان ثبت شرکت‌های کشور برای تسهیل فرایندهای اجرایی انجمن های علمی برگزار شد.

به گزارش ایلنا، باقر لاریجانی، معاون آموزشی وزارت بهداشت و رئیس کمیسیون انجمن‌های علمی گروه پزشکی با بیان اینکه برنامه‌های حوزه آموزش علوم پزشکی کشور گفت: انجمن های علمی گروه پزشکی یکی از نهادهای همکار وزارت بهداشت هستند که می توانند نفش چشمگیری در ارتقای آموزش علوم پزشکی ایفا کنند.

 لاریجانی به قدمت انجمن های علمی گروه پزشکی اشاره کرد و گفت: اعضای این انجمن‌ها اساتید برجسته حوزه علوم پزشکی کشور هستند.

معاون آموزشی وزارت بهداشت به تلاش های صورت گرفته برای برگزاری الکترونیک انتخابات انجمن ها اشاره کرد و افزود: این برنامه مورد استقبال برخی انجمن های علوم پزشکی کشور قرار گرفت. چرا که برگزاری انتخابات الکترونیک ضمن کاهش نیاز به حضور فیزیکی باعث می شود اعضا بتوانند بدون وقفه در برنامه های درمانی و علمی خود در انتخابات انجمن ها شرکت کنند.

وی افزود: برای توسعه انتخابات الکترونیک انجمن ها برنامه ریزی جامعی در کمیسیون صورت گرفته و در نظر است تا با ساز و کارهای حمایتی ویژه شرایط استقرار کامل این برنامه فراهم گردد.

 لاریجانی خاطرنشان کرد: انجمن های علمی طبق قانون باید در سامانه ثبت شرکت ها ثبت شوند و علاوه بر فرایند اولیه ثبت هربار که انتخابات هیات مدیره انجمن ها برگزار می شود، می بایست اطلاعات اعضای جدید هیات مدیره در این سامانه به روز رسانی شود.

رئیس کمیسیون انجمن‌های علمی کشور افزود: طبق گزارش های واصله به وزارت بهداشت این فرایند زمان بر و پیچیده است و انجمن ها در این مسیر با چالش هایی مواجه هستند.  باید وزارت بهداشت و سازمان ثبت شرکت‌ها از طریق همکاری مشترک برنامه ریزی مناسبی برای رفع این چالش و تسهیل فرایند ثبت انجمن های علمی گروه پزشکی کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز