خبرگزاری کار ایران

روان‌گردان‌ها و قرص‌ها همچنان وارد می‌شوند؛

کشف و توقیف دو ماده مخدر جدید صنعتی در گمرک ایران

گمرک ایران از توقیف دو نوع ماده مخدر جدید توسط ماموران گمرک خبر داد.

به گزارش ایلنا، بین محموله‌های مخدر مکشوفه توسط ماموران گمرک طی روزهای گذشته، دو نوع ماده مخدر پیشرفته که به تازگی تولید و توسط سوداگران وارد بازارهای جهانی شده نیز مشاهده شده است.

این دو ماده مخدر جدید یکی از خانواده روان‌گردان‌ها با نام N.P.S است که از ترکیب مواد مخدر گیاهی و متامفتامین تشکیل می‌شود و دیگری از خانواده قرص‌های مخدر جدید از نوع  YATAبوده و حاوی متامفتامین و کافیین است.

همچنین روزهای اخیر ماموران گمرک موفق شدند ۱۵ کیلو بذر شاهدانه از قاچاقچیان کشف و ضبط کنند؛ ضمن اینکه انواع قرص‌های ترامادول و متادون نیز از دیگر کشفیات ماموران گمرک طی روزهای اخیر بوده است.

بر اساس این گزارش، کشفیات مواد مخدر توسط ماموران گمرک در ماه‌های اخیر سیر صعودی داشته که عمدتا به دلیل تجهیز گمرکات مسافری به تجهیزات کنترلی پیشرفته، افزایش آموزش پرسنل در حوزه مواد مخدر صنعتی، سنتی و قرص‌های روان‌گردان و همچنین دیگر اقدامات اطلاعاتی- امنیتی توسط ماموران گمرک بوده است.

گمرک ایران سال‌گذشته از سوی مرکز اطلاعات و امنیت سازمان جهانی گمرک به عنوان یکی از گمرکات برتر جهان در مبارزه با مواد مخدر شناخته شد و با حضور نمایندگان آن مرکز در تهران از عملکرد گمرک ایران تقدیر به‌عمل آمد.

کد خبر : ۴۳۲۲۴۶