خبرگزاری کار ایران

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استان تهران در گفت‌وگو با ایلنا اعلام کرد:

جمع‌آوری ۹۵۰۰ معتاد/ دسترسی به مواد مخدر سخت‌تر شده‌است

دبیر شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر استان تهران گفت: جمع‌آوری معتادان نسبت به گذشته سرعت بیشتری گرفته است. سال گذشته ۹ هزار ۵۰۰ نفر جمع‌آوری کردیم و سال قبل نیز ۳ هزار و ۵۰۰ نفر جمع‌آوری شدند.

محمدرضا آذرنیا (دبیر شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر استان تهران) در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا، در پاسخ به این سوال که با وجود اقدامات انجام شده در حوزه مبارزه با مواد مخدر، آیا دسترسی افراد به این مواد نسبت به گذشته تفاوتی پیدا کرده است؟ اظهار داشت: در حال حاضر از قیمت‌ها می‌شود؛ نتیجه گرفت که دسترسی به مواد مخدر سخت‌تر شده است؛ به طوری که قیمت شیشه در حال حاضر بالای ۸۰ میلیون تومان است این در حالی است که در یک زمانی حتی به زیر ۲۰ میلیون تومان هم رسیده بود.

دبیر شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر استان تهران آمار دستگیری‌های خرده‌فروشان مواد در سال گذشته را ۶۷ هزار نفر عنوان کرد و افزود: در سطح استان کشفیات پلیس سال گذشته ۲۷ تن بوده است و با راه‌اندازی اردوگاه فشافویه و اعمال قانون در مورد مجرمان مواد مخدر، محدودیت‌هایی که برای برخورد قانونی با این افراد وجود داشته، کمتر شده است.

آذرنیا با اشاره به این مطلب که جمع‌آوری معتادان نسبت به گذشته سرعت بیشتری گرفته است، خاطرنشان کرد: سال گذشته ۹ هزار ۵۰۰ نفر جمع آوری کردیم و سال قبل نیز ۳ هزار و ۵۰۰ نفر جمع آوری شدند.

وی در ادامه تصریح کرد: با ایجاد ظرفیت‌هایی در مراکز ماده ۱۵ و ۱۶ و همچنین راه‌اندازی اردوگاه فشافویه،  قیمت مواد مخدر افزایش پیدا کرده و دسترسی به موارد سخت‌تر از گذشته شده است.

دبیر شورای هماهنگی ستاد مبارزه با مواد مخدر استان تهران همچنین درباره آخرین وضعیت معتادان جمع‌آوری شده از سطح شهر تهران گفت: دوره سه ماهه سم‌زدایی این افراد تمام شده است و تعدادی از آن‌ها متقاضی مراجعه به بهاران و یا منازل خود هستند، البته ما تلاش می‌کنیم؛ آنچه که تصویب شده؛ یعنی انتقال معتادان بهبود یافته از این مراکز درمانی به مراکز بهاران به مدت ۶ ماه محقق شود.

آذرنیا همچنین در پاسخ به این سوال که در حال حاضر کدام مناطق در تهران در حوزه اعتیاد آسیب خیز‌تر از سایر مناطق هستند؟ گفت: پاتوق‌های معتادان در نقاط مختلف تهران وجود دارد، از درواه غار گرفته تا اتوبان آزادگان و حتی تا مناطق شمالی فرحزاد که اینها مناطق آلوده‌ای هستند که محل تجمع معتادان به شمار می‌رود و همچنان آسیب خیز هستند.

کد خبر : ۳۶۳۷۰۷