خبرگزاری کار ایران

در نامه علی صابری به رئیس صداو سیما مطرح شد:

صدا و سیما دین خود را به معلولان ادا نمی‌کند

asdasd
کد خبر : ۳۳۱۰۰۵

علی صابری عضو حقوقدان شورای شهر تهران در نامه‌ای به رئیس سازمان صداو سیما تاکید کرد که سهم نمایندگان مردم در صدا و سیما برای گفتگو با موکلینشان یکسان نیست.

به گزارش ایلنا، علی صابری در پی عدم پخش برنامه‌ای در خصوص مسائل جمعی معلولان که قرار بود با حضور وی در صدا وسیما صورت گیرد، نامه‌ای خطاب به رئیس این سازمان نوشت. متن نامه بدین شرح است:

جناب آقای سرافراز

رئیس ارجمند صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران

با درود و سپاس

بدینوسیله به آگاهی می‌رسد؛ اینجانب به عنوان میهمان برنامه زنده (خوبی از خودتونه ) که حدود ساعت 21 شب از شبکه دو سیما پخش می شود، فراخوانده شدم و قرار بود؛ برنامه در روز پنجشنبه 26 آذر 94 پخش شود، دیگر میهمان برنامه محسن رمضانی بازیگر نابینای فیلم « رنگ خدا » بود. این گردآمده نشان می‌داد که در کنار مسئولیتم به عنوان عضو شورای اسلامی شهر تهران- دوره چهارم، معلولیتم نیز ملاک و معیار فراخوانده شدن است. چنان می‌نمود که قرار است محسن رمضانی افزون بر درددل‌های شخصی، مسائل جمعی معلولین را مطرح کند و من آنها را واکاوی کرده ، راه حل‌ها را جست و جو کنیم. در کنار وظیفه بدون توجه مانده صدا و سیما در اجرای قانون جامع حمایت از حقوق معلولین که آن سازمان را مکلف می‌کند به صورت هفتگی برنامه در رابطه با مسائل معلولین تولید کند این برنامه می‌توانست فرصتی باشد که بخش کوچکی از آن دین ادا شود اما به دلایل نامعلوم و کمتر قابل پذیرش و باور به مانند بیماری ناگهانی کارگردان و هماهنگی دیرهنگام با کارگردانی دیگر و استناد به مشکل دستمالی شده‌ای چون ترافیک برنامه ضبط و اجرا نشد و کارگردان دیر رسیده و تازه از راه آمده تلاش کرد با تکیه بر جانبازی کارگردان حاضر نشده موضوع را منحرف کرده و ما را وادار کند به جای برنامه زنده به برنامه ضبط شده تن دهیم که نپذیرفتیم. چون  می‌دانم که جانباز به عنوان معلولی ارزشی، مسئولیت‌پذیر است و در جهت دفاع از هم نوعانش هیچ گاه قصور احتمالی خود یا تقصیر دیگران را بر مبنای نقص جسمی خویش توجیح نمی‌کند. از این رو و در جهت دفع و رفع هرگونه شک و اینکه جامعه نابینایان که یازده سال است با وجود مصوبه قانون از حق خویش در صدا و سیما محروم مانده خواهشمندم دستور فرمائید توضیحی شفاف و قانع کننده از رسانه ملی در اختیار ملت سرافراز ایران و بویژه معلولین این مرز و بوم قرار گیرد .  امید که تصادف و اتفاق تکیه‌گاه پاسخ نباشد و موضوع کارشناسانه ژرف کاوی شده و باشد که این سوء اتفاق ، حسن آغازی باشد برای رعایت قانون پیش گفته در سازمان تحت مدیریت شما. پرسش بسیار است مهمترین‌شان آنکه سهم نمایندگان مردم در صدا و سیما برای گفتگو با موکلینشان یکسان نیست حال که به دو اعتبار یعنی نمایندگی مردم تهران در شورای اسلامی شهر و نمایندگی جامعه معلولین و به عنوان گروه اقلیت میهمان برنامه بودم چنین برخوردی بسزا و شایسته نمی‌نماید. جامعه فرهیخته معلول ایران بی‌صبرانه منتظر است تا در کوتاهترین زمان ممکن پاسخ درخور ارائه شود .

 

   بادوباره گویی سپاس                             

علی صابری                                     

وکیل پایه یک دادگستری و عضو شورای اسلامی شهر تهران-دوره چهارم

   28/9/1394      

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز