خبرگزاری کار ایران

استاندار آذربایجان‌غربی:

اخلاقیات در دولت احمدی‌نژاد به شدت سقوط کرد/ عده‌ای دوست ندارند شرایط به نفع مردم تغییر کند

استاندار آذربایجان‌غربی گفت: متاسفانه جریانی در کشور اهانت و توهین به مسئولان اجرایی را در پیش گرفته است.

 به گزارش خبرگزاری ایلنا از بوکان، قربان‌علی سعادت در نشست با منتخبین شهرستان بوکان که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، با اشاره به اهانت و توهین عده‌ای به مسئولان دولتی گفت: متاسفانه یک مشی و جریانی در کشور هست که نوعا اهانت و توهین به مسئولان اجرایی کشور را در پیش گرفته و این موضوع برای آنها تبدیل به یک پروژه شده و احتمالا با نزدیک‌شدن به انتخابات ریاست‌جمهوری سال آتی، شدیدتر هم بشود.

سعادت ادامه داد: این جریان نوعا همان جریانی است که وقتی آقای روحانی رئیس جمهوری اسلامی سال 92 از سازمان‌ملل برگشتند در فرودگاه تهران مورد توهین و حتی پرتاب کفش قرار گرفتند در حالیکه آن موقع هنوز ابتدای کار دولت بود.

وی تاکید کرد: عملکرد دولت یازدهم کاملا شفاف، قابل دفاع و قابل افتخار است اما متاسفانه‌ای عده‌ای دوست ندارند شرایط در کشور به نفع مردم تغییر کند. این افراد خود را نماینده مردم می‌نامند و از طرف مردم مسائلی را مطرح می‌کنند؛ این‌ها همان‌هایی هستند که از رفع تحریم‌ها متضرر شده و دستشان از رانت‌های مختلف کوتاه شده است.

استاندار آذربایجان‌غربی افزود: ما اگر کارمان را درست انجام دهیم مطئمن باشید این تخریب‌ها به جایی نخواهد نرسید.

سعادت اظهار داشت: امروز شاهد هستیم دولت روحانی میان مردم جایگاه خوبی دارد و آنهایی که کارشان فقط تخریب و سیاه‌نمایی است باید بگویند آیا روحانی و دولت یازدهم مملکت را از انزوا خارج نکرده؟ آیا بحران و سایه جنگ از کشور رخت برنبسته؟ لذا باید در شرایط امروز ما مسئولان کار خودمان را انجام دهیم و عکس‌العملی کار نکنیم.

استاندار آذربایجان‌غربی در بخش دیگری از سخنان خود به مسائل و مشکلات شورای اسلامی شهر و شهرداری‌بوکان اشاره کرد و گفت: حمایت از شوراها و تقویت آنها را وظیفه خود می‌دانیم و به انتخاب شهرداران از سوی شوراهای اسلامی شهرها همواره احترام گذاشته‌ایم و انتخاب آنها را برگشت نداده‌ایم.

سعادت افزود: شوراهای اسلامی شهرها نیز باید در خودشان ظرفیت و پذیرش برای تقویت و توانمندی ایجاد کنند و با وحدت، همدلی و تعامل مسائل و مشکلات مردم و شهروندان را رفع کنند.

وی ادامه داد: اعضای شوراهای اسلامی شهرها باید به دور از هرگونه ذهنیتی، صرفا برای مردم کار و خدمت‌گزاری به آنها کار کنند و همچنین تحمل مخالف را هم داشته باشند چراکه تحمل مخالف، یکی از اصول اولیه و در حقیقت الفبای توسعه است و این موضوعی است که دولت یازدهم نیز به آن معتقد است. پیگیری رفع مشکلات واحدهای تولیدی شهرستان و توسعه شهرک صنعتی بوکان از دیگر موارد مورد تاکید مقام عالی استان در این نشست بود.

سعادت همچنین در این نشست از خیرین عرصه سلامت در بوکان برای خدمات و زحمات شایسته‌شان در این شهرستان و اجرای طرح‌های عمرانی مختلف مربوط به بخش بهداشت و سلامت قدردانی کرد.

وی در رابطه با انتخاب مدیران از میان کردها نیز اظهار کرد: ما در انتخاب مدیران استان به هیچ‌وجه میان قومیت‌ها تبعیض قائل نبوده‌ایم و تمام تلاش‌مان این بوده که اصل شایسته‌سالاری و توانمندی در انتخاب‌ها لحاظ شود، برای مثال ما از کردهای توانمند نیز در مدیریت‌ها استفاده کرده‌ایم که مصداق آن را در انتخاب آقای چمن‌گلی به عنوان مدیرکل ورزش و جوانان استان و انتخاب فرمانداران کرد برای مناطق کردنشین استان شاهد هستیم.

سعادت، تفرقه‌افکنی و دامن زدن به اختلافات قومی را از توطئه‌های دشمنان نظام جمهوری اسلامی دانست و افزود: دشمنان همواره سعی داشته‌اند که میان مردم، اقوام و حاکمیت فاصله بیندازند ولی خوشبختانه تمامی این توطئه‌ها با هوشیاری و وحدت وهمدلی میان مردم خنثی و با شکست مواجه شده است.

وی ادامه داد: برای مثال در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، دشمنان در تلاش بودند با تحریک قومیت‌ها و تفرقه‌افکنی، فضا را متشنج کنند اما مردم استان خودشان با هوشیاری به کشمکش‌های قومی توجهی نکردند و با حضور پرشور در صحنه انتخابات، نمایندگان خود را انتخاب و به مجلس فرستادند.

سعادت تاکید کرد: ما امروز باید نگاه‌مان نگاه فراقومیتی باشد و با عبور از این مسائل، به حقوق شهروندی برسیم و آن را در جامعه ساری و جاری کنیم.

استاندار آذربایجان‌غربی با بیان اینکه ما آرامش، همدلی و آسایش و رفاه را برای مردم استان خواستاریم، افزود: دشمنان هیچ‌گاه وجود وحدت، همدلی و اتحاد میان مردم و اقوام و ادیان در استان را تحمل نمی‌کنند و همواره بر طبل تفرقه و اختلافات قومی می‌کوبند لذا لازم است برابر این توطئه‌ها همواره هوشیار باشیم.

سعادت در ادامه سخنان خود به حمایت دولت از سمن‌ها اشاره کرد و گفت: سمن‌ها در دولت قبل مورد بی‌مهری قرار گرفتند و نابود شدند و جلوی توسعه آنها گرفته شد اما امروز دولت یازدهم حمایت و تقویت سمن‌ها را در دستور کار قرار داده و خوشبختانه در استان نیز سمن‌های توانمندی در عرصه‌های مختلف فعال شده‌اند و با دستگاه‌های دولتی نیز همکاری دارند.

وی بر ضرورت جذب سرمایه‌گذاری در استان هم تاکید و خاطرنشان کرد: باید با تامین امنیت سرمایه‌گذاری در استان، بستر را برای ورود و فعالیت سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی فراهم کنیم و با توسعه سرمایه‌گذاری به رونق اقتصادی برسیم و برای جوانان نیز اشتغال‌زایی کنیم.

استاندار آذربایجان‌غربی افزود: سرمایه‌گذار باید به این باور برسد که در صورت سرمایه‌گذاری در استان سرمایه‌اش دست‌خوش حوادث نخواهد شد و احساس امنیت در سرمایه‌گذاری را بصورت عینی لمس کند.

سعادت همچنین به سقوط اخلاق در دولت قبل اشاره کرد و گفت: متاسفانه در دولت قبل، اخلاقیات به شدت سقوط کرد و مرزهای اخلاقی از هم پاشید و امروز دولت یازدهم دنبال بازسازی این فضاست و تلاش دارد با ارتقا و بهبود فضای اجتماعی، اخلاقی و اقتصادی، عرصه را برای حضور و مشارکت مردم و جوانان در مدیریت امور کشور فراهم کند.

وی در ادامه با بیان اینکه مصوبات سفر ریاست‌جمهور به استان ابلاغ شده، افزود: برای اجرای طرح‌های مصوب سفر روحانی ریاست‌جمهور به استان نزدیک به 1000 میلیارد تومان پیش‌بینی شده که اجرای این پروژه‌ها، در توسعه و رونق اقتصادی استان موثر خواهد بود.

به گزارش ایلنا، نشست استاندار آذربایجان‌غربی با منتخبان شهرستان بوکان بیش از 4 ساعت بطول انجامید و فعالان و نمایندگان بخش‌های مختلف علمی، فرهنگی، صنعتی، اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و ... شهرستان در این نشست مسائل و مشکلات حوزه خود را در حضور استاندار مطرح کردند.

کد خبر : ۴۱۲۰۱۱