خبرگزاری کار ایران

در نامه‌ای به رئیس‌جمهوری تاکید شد:

امتیازی برای اساتید دانشگاه‌ها در آزمون‌های استخدامی و هیئت علمی شدن لحاظ کنید

asdasd
کد خبر : ۸۰۹۰۹۰

نایب رئیس کانون عالی اساتید حق‌التدریس دانشگاه‌ها و موسسات آموزشی عالی کشور با ارسال نامه‌ای به رئیس جمهوری ضمن تاکید بر ضرورت احقاق حقوق شهروندی اساتید حق التدریس راهکارهایی برای حمایت از آنها ارائه کرد.

به گزارش ایلنا، در متن این نامه که توسط «علی قزلسفلو» خطاب به «حسن روحانی» نوشته شده، آمده است:

به عنوان خادم اساتید حق‌التدریس دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور و همسو با اکثر برنامه‌های دولت تدبیر و امید در رابطه با وضعیت مطالبات اساتید حق‌التدریس دانشگاه‌ها از دولت به استحضار می‌رساند امروز در شرایطی سال ۹۸ که در میانه از سال دوم دولت دوم تدبیر و امید را به پایان می‌رسانیم که  امید چندانی به بهبود وضعیت معیشتی اساتید حق‌التدریس دانشگاهها نیست و شاهد عدم تعریف شدن رسمی این حرفه به عنوان شغل، عدم امنیت علمی در دانشگاه‌ها، عدم حقوق شهروندی چون بیمه درمان و بازنشستگی در کنار عدم پرداخت مطالبات به حق اساتید حق‌التدریس با توجه به اینکه ۶۰ درصد بار آموزشی و پژوهشی دانشگاهها را بر دوش دارند،هستیم.

در بخش دیگری از این نامه آمده است: اساتید حق‌التدریس دانشگاه‌ها جرمشان زیاد بودن و به زعم برخی شاید هم دهه ۶۰ بودن است، بلکه از حداقل‌هایی که برای آنها به عنوان حقوق صددرصدی است محرومند، نه تنها ماهها بلکه برخی استادشان سالهاست در صف پرداخت حداقل‌ حق‌الزحمه‌شان است.

در ادامه آمده است:  به هر شکلی که حضرت‌عالی صلاح می‌دانید جلسه‌ای در رابطه با کوچک‌سازی ستاد وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، تفیض اختیار، تمرکززدایی و چگونگی تحقق اسناد بالادستی تشکیل شود.

در انتهای این نامه آمده است: خواهشمندیم دستور ویژه فرمایید امتیازی برای اساتید حق‌التدریس دانشگاه‌ها در آزمون‌های استخدامی و هیئت علمی شدن لحاظ گردد. هیچ پیامی دلنشین‌تراز ساماندهی و تعریف ساز و کار در کنار تعریف شدن رسمی این حرفه به عنوان شغل و بهره‌مند شدن از حقوق شهروندی نیست.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز