خبرگزاری کار ایران

پرستاران شرکتی: طرح ساماندهی را معطل نگاه داشته‌اند!

asdasd
کد خبر : ۱۳۰۶۶۱۹

پرستاران شرکتی می‌گویند دوازده روز از شش آذر گذشته اما خبری از تصویب طرح ساماندهی نیست.

به گزارش خبرنگار ایلنا، «طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت، کلیدواژه‌ای‌ست که ما را با آن بیش از یکسال است معطل و امیدوار نگه داشته‌اند»؛ اسدی یک پرستار شرکتی در استان تهران است که از تعلل طولانی نمایندگان مجلس انتقاد دارد.

او می‌گوید: از ششم آذر هشت روز گذشته اما خبری از تصویب طرح نیست؛ یادمان نرفته قبل از تعطیلات مجلس همه‌ی اعضای کمیسیون اجتماعی در مصاحبه‌های گوناگون وعده می‌دادند که ششم آذر بعد از پایان تعطیلی مجلس، طرح ساماندهی اولین طرح صحن است.

او ادامه می‌دهد: در روزهای اخیر نیز نمایندگان مجلس وعده دادند وضعیت آمدن آن به صحن را از هیات رئیسه مجلس پیگیری می‌کنند؛ همه‌ی نمایندگان طرفدار پروپاقرص تصویب طرح ساماندهی هستند اما در عمل پا پس می‌کشند. در بهار امسال خبر آمد که رئیس مجلس نیز طرفدار تصویب طرح است اما بعد از گذشت نُه ماه هنوز طرح را به صحن نیاورده‌اند؛ ماه قبل صد نماینده نامه نوشتند و خواستار دوفوریتی طرح شدند ولی بازهم خبری نشد.

به گفته‌ی اسدی، اگر هفته‌ی بعد طرح ساماندهی به صحن نیاید، یعنی لابی‌های پیمانکاران پشت پرده خوب عمل کرده‌اند و نمایندگان کاری نکرده‌اند و قصدشان معطل کردن جامعه‌ی هدف و وعده‌درمانی‌ بوده است.

این پرستار شرکتی تاکید می‌کند: در یکسال اخیر، ما پرستاران شرکتی فقط هزینه داده‌ایم؛ تعدیل شده‌ایم و آینده‌ی خود را از دست داده‌ایم؛ تنها امیدمان به طرح ساماندهی بود؛ امروز حدود صد هزار پرستار در کشور بیکار هستند؛ پرستاران  ۸۹ روزه بعد از کرونا بیکار شدند؛ وزارت بهداشت که اهتمامی برای تغییر اوضاع ندارد؛ نمایندگان مجلس نیز امروز و فردا می‌کنند و در عمل اتفاق مثبتی نمی‌افتد.

در روزهای اخیر، فاطمه بحرینی، رئیس خانه پرستار مشهد گفت: متاسفانه نیروهای شرکتی که در زمان کرونا مشغول به کار بودند، قراردادهای ۸۹ روزه داشتند و بیکار شدند؛ تعداد ۱۰۰هزار پرستار در کشور بیکار هستند که ۵هزار نفر از آنان را پرستاران مشهدی تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز