خبرگزاری کار ایران

به منظور پیشگیری از شیوع بیماری آنفلوانزای فوق حاد پرندگان؛

عرضه طیور زنده در استان یزد ممنوع شد

asdasd
کد خبر : ۵۷۴۶۵۰

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان یزد گفت: برای تامین امنیت غذایی و سلامت جامعه، در قانون سازمان دامپزشکی کشور شرایط ویژه بهداشتی برای عرضه و کشتار انواع دام و طیور در نظر گرفته شده است و تخطی از این قوانین آثار نامطلوبی داشته و با خاطیان برخورد قانونی می شود در همین راستا عرضه طیور زنده و کشتار غیر مجاز در سطح استان یزد ممنوع است.

به گزارش ایلنا؛ محمد رضا متوسل الحسینی اینگونه فعالیت های غیر اصولی را زمینه ساز شیوع بیماری های خطرناک واگیر طیور و مشترک بین انسان و دام دانست و افزود: متاسفانه نتیجه اقدامات اینچنینی می تواند تبعات سوء بسیاری از جمله از بین رفتن سرمایه های دامی و به خطر افتادن امنیت و سلامت غذایی شهروندان داشته باشد. به همین دلیل بازرسین دامپزشکی با اجرای بازدیدهای دوره ای منظم در سطح شهر و همچنین با اتکا به گزارشات مردمی اقدام به برخورد قانونی با عاملین عرضه غیر مجاز طیور زنده در سطح شهر می پردازند و پس از جمع آوری طیور، آن ها را معدوم و متخلفین را به مراجع قضایی ارجاع می دهند.

این مقام مسئول در ادامه تصریح کرد: آنفلوانزای فوق حاد پرندگان از مهم‌ترین بیماری‌هایی است که می‌تواند در نتیجه  عرضه طیور زنده و کشتار غیر مجاز فراگیر شود. از آنجا که این بیماری به شدت مسری و مهلک است و علاوه بر آن قابل انتقال به جوامع انسانی است اهمیت   ویژه ای در میان سایر بیماری ها دارد.
لذا در فصل سرد با توجه به فراهم آمدن زمینه بروز این بیماری مراقبت های سخت گیرانه تری مورد نیاز است تا از شیوع آن در جمعیت طیور و انتقال آن به جوامع انسانی جلوگیری شود. برخورد با فروشندگان طیور زنده که به صورت سیار اقدام به  عرضه ی طیور می نمایند و نیز عاملان کشتار غیر مجاز از جمله   این مراقبت ها است.
این مقام مسئول ضمن اعلام شماره تلفن 1512 برای تماس همشهریان، از مردم خواست در خصوص اعلام موارد تخلف بهداشتی به ویژه مشاهده هر گونه زنده فروشی و یا کشتار غیر مجاز مراتب را به شبکه دامپزشکی شهرستان مربوطه اطلاع دهند تا برخورد قانونی لازم صورت پذیرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز