خبرگزاری کار ایران

رییس کمیسیون فرهنگی شورای یزد در گفت‌و گو با ایلنا:

افزایش سرانه مطالعه در یزد اولویت اول کمیسیون فرهنگی است

asdasd
کد خبر : ۵۶۲۷۵۹

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر یزد با اشاره به پایین بودن سرانه مطالعه در یزد؛ گفت: آمارهای مختلفی درمورد سرانه مطالعه در یزد وجود دارد که به دلیل اختلاف نتایج، نمی توان به آنها استناد کرد .

ونوس عامری درحاشیه مراسم کتابگردی شهر یزد در گفتگو با خبرنگار ایلنا؛ اظهار داشت: کتاب‌خوانی ابزار اصلی پرورش ذهن و بهترین راه یادگیری نحوه کنترل اندیشه و سبک زندگی است. اگر کتاب نخوانیم ناچاریم صرفا به سنت ها و شنیده‌هایمان از محیط پیرامون اکتفا کنیم اما وقتی کتاب می‌خوانیم فرصت نگاه به موضوعات از دریچه‌های نو را پیدا می کنیم.

وی ادامه داد: در این صورت از نگاه صفر و یک به مسائل دور می شویم و یاد می‌گیریم انسان‌ها تنها به دو دسته خوب و بد تقسیم نمی شوند، و این خود به رشد اندیشه و گسترش صلح در جهان کمک می‌کند.

رئس کمیسیون فرهنگی شورای شهر یزد در ادامه با اشاره به طرح برنامه های شورا برای ارتقای سرانه مطالعه در شهر، گفت: طرح هایی مثل مسابقه معرفی کتاب اثرگذار در زندگی افراد برای شهروندان، ایجاد عروسک های کتابخوان برای کودکان و همچنین اقدامات تبلیغی و ترویجی برای گسترش کتابخوانی از جمله برنامه های اجرا شده است اما از مشاوران شورا هم خواسته‌ایم برنامه‌ ای مدون برای افزایش سرانه مطالعه در شهر به شورا ارائه دهند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز