خبرگزاری کار ایران

به دلیل عدم پرداخت حقوق معوقه صورت گرفت؛

اعتراض خانواده های کارگران مجتمع فسفات بافق مقابل فرمانداری یزد

asdasd
کد خبر : ۵۶۰۲۵۳

جمعی از خانواده های کارگران مجتمع معدنی فسفات اسفوردی بافق با تجمع مقابل ساختمان فرمانداری نسبت به عدم پرداخت حقوق معوقه همسران خود گلایه کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، یکی از همسران کارگران مجتمع معدنی فسفات اسفوردی به نمایندگی از معترضان، گفت: همسرم پس از  ۱۶ سال سابقه کار حالا برای دریافت حقوق دچار مشکل شده است.

وی افزود: از یکسال پیش که این معدن به بخش خصوصی واگذار شده فیش حقوقی به کارگران داده نمی‌شود.

وی با بیان اینکه در حال‌حاضر حقوق ۳ ماه کارگران پرداخت نشده است، تصریح کرد:از مردادماه که ۲ میلیون تومان پول علی‌الحساب پرداخت شد تا به امروز هیچ حقوق و پولی به حساب کارگران واریز نشد.

همسر کارگر دیگر معدن فسفات اسفوردی همچنین از کاهش پایه حقوق کارگران از ۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به ۱ میلیون و ۱۰۰ هزار تومان صحبت به میان آورد و خاطر نشان کرد: برخورد شرکت با کارگران به گونه ای است که اطمینان آنها به این شرکت را سلب کرده است.

همسر یکی دیگر از کارگران این معدن با بیان اینکه ۵ ماه به دنبال دریافت حق بیمه تکمیلی خود بوده است، اظهار داشت: حقوق کارگری که ۱۶ سال سابقه کاری دارد با کارگر ۱ ساله یکسان است.

وی ادامه داد: این شرکت حتی به کارگران رسمی می گوید باید حتما قرارداد امضا کنند تا زیرنظر شرکت خصوصی حقوق بگیرند.اما کارگری که فقط یکسال به زمان بازنشستگی‌اش باقی مانده و سه ماه حقوق معوقه دارد، روی چه حساب باید به این شرکت اعتماد کند؟

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز