خبرگزاری کار ایران

استاندار یزد مطرح کرد:

افزایش صادرات از ارکان مهم اقتصاد مقاومتی است

استاندار یزد گفت: افزایش صادرات از ارکان مهم اقتصاد مقاومتی و تأثیرگذار در رشد سرمایه‌گذاری استان است.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی استانداری یزد، نشست خدمات سرمایه‌گذاری استان با حضور استاندار یزد، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعۀ منابع استانداری، رئیس سازمان برنامه و بودجه استان و جمعی از مدیران و نمایندگان دستگاه‌های عضو این مرکز در سالن زنده یاد حمیدیا استانداری برگزار شد.

استاندار یزد در این نشست تأسیس مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان را موجب امیدواری برای جذب سرمایه‌گذار داخلی و خارجی دانست و در این باره گفت: این مرکز می‌تواند نهاد مؤثری در جذب سرمایه و توسعۀ خدمات سرمایه‌گذاری باشد.

سیدمحمد میرمحمدی بیان کرد: در زمینۀ توسعۀ معادن، گردشگری و تولید انرژی خورشیدی گسترۀ وسیعی در استان وجود دارد و در بخش‌های بهداشت و درمان، صنایع‌های‌تک، علم و فناوری، مراکز علمی و پژوهشی نیز  فضای خوبی از نظر کمّی و کیفی چه در بخش خصوصی و چه در بخش دولتی فرآهم شده است.

استاندار یزد با بیان اینکه در مجموع زمینه‌های سرمایه‌گذاری در استان فراوان است گفت: استان یزد می‌تواند فعالیت‌های بسیار وسیعی در جذب سرمایه‌گذار، ارتباط با دانشگاه، تأمین آب، ساخت آزادراه‌ها، خطوط ریلی و دیگر حوزه‌ها داشته باشد.

رئیس مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان ادامه داد: اکنون فرصت پیشرفت و سرمایه‌گذاری در استان افزایش یافته؛ اقدامات خوبی انجام شده و پهنه‌بندی‌ها مشخص شده از این‌رو، اعتماد برای سرمایه‌گذاری و نیز انگیزه ارائه خدمات سرمایه‌گذاری بیشتر شده است.

به گفتۀ میرمحمدی، در این میان لازم است اتاق بازرگانی نیز گزارشی از روند بازرایابی و واردات و صادرات ارائه دهد زیرا واردات و صادرات استان در اقتصاد مقاوتی نقش تأثیرگذاری دارد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود درخصوص پروژه‌های نیمه‌تمام عمرانی گفت: لازم است درباره پروژه‌هایی که صرفه اقتصادی و اجتماعی ندارد به‌ ویژه پروژه‌هایی که در سالهای گذشته10 تا25 درصد پیشرفت داشته‌اند به طور جدی تصمیم‌‌گیری شود.

استاندار یزد در پایان سخنان خود با اشاره به 290 پروژه‌ای که برای واگذاری به بخش خصوصی شناسایی شده است، بر تقویت بخش خصوصی و شرکت‌های پیمانکاری تأکید کرد و افزود: باید شرایطی فراهم شود که بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در این پروژه‌ها دارای انگیزه شود.

گفتنی است در ابتدای این نشست گزارشی از روند سرمایه‌گذاری انجام شده در طول برنامه پنج‌ساله توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و برنامه‌های استان برای جذب اعتبارات بیشتر در این حوزه و گزارشی از اعتبارسنجی شرکت‌های خارجی متقاضی سرمایه‌گذاری در استان یزد ارائه شد.

کد خبر : ۴۳۱۶۷۳