خبرگزاری کار ایران

استاندار یزد:

معادن موجود در استان یکی از توانمندی‌های کلیدی یزد است

استاندار یزد در بازدید از دانشگاه صنعتی شریف با تاکید بر همکاری مشترک بین دانشگاه شریف و استان یزد گفت: معادن موجود در استان یکی از توانمندی‌های کلیدی یزد است.

به گزارش‌ایلنا به نقل از اداره‌ کل حوزۀ استاندار و روابط عمومی استانداری یزد، دانشگاه صنعتی شریف میزبان استاندار یزد، معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعۀ منابع استانداری، مدیرکل فناوری اطلاعات و ارتباطات استان و مدیرعامل منطقۀ ویژۀ علم و فناوری یزد بود.

استاندار یزد در سخنانی به قابلیت‌های اقتصادی موجود در استان یزد اشاره و بیان کرد: معادن موجود در استان یزد یکی از توانمندی‌های کلیدی این استان است و باید برنامه ریزی‌های مناسبی را برای بهره‌برداری هرچه بیشتر از این توانمندی‌ها داشت.

«سیدمحمد میرمحمدی» از مسئولان دانشگاه صنعتی شریف خواست در توسعۀ فناوری، ایجاد ارزش افزوده و تولید ثروت مبتنی بر پتانسیل‌های موجود در استان یزد همکاری لازم را داشته باشند.

میرمحمدی بر همکاری مشترک بین دانشگاه شریف و استان یزد تاکید و از رئیس این دانشگاه دعوت کرد تا در مراسمی در جمع اندیشمندان و فارغ التحصیلان استان یزد حضور یابد و افتخارات و توانمندی‌های دانشگاه صنعتی شریف را بیان کند.

رئیس دانشگاه صنعتی شریف در این نشست به معرفی این دانشگاه پرداخت و گفت: هر ساله بیش از 97 درصد قبول شدگان کنکور سراسری دانشگاه صنعتی شریف را انتخاب می‌کنند و این نشان از پتانسیل خوب این دانشگاه در سطح جامعه دارد.

«محمود فتوحی» ادامه داد: دانشگاه صنعتی شریف از لحاظ ارتباط با صنعت و پژوهش وضعیت مطلوبی دارد و در بین سایر دانشگاه‌های کشور سرآمد است.

وی پیشتازی دانشگاه صنعتی شریف در حوزۀ فناوری و فضای کارآفرینی را دیگر امتیاز این دانشگاه دانست و افزود: ما اعتقاد داریم باید دانشجو را به نحوی تربیت کرد تا پس از فارغ التحصیلی نه تنها برای خود شغل ایجاد کند بلکه بتواند برای جامعه نیز ارزش آفرین باشد.

رییس دانشگاه صنعتی شریف در پایان سخنان خود بر گسترش همکاری بین دانشگاه صنعتی شریف با استان یزد تاکید کرد.

« مهدی سالاری» مدیر عامل منطقۀ ویژۀ علم و فناوری یزد نیز به معرفی منطقۀ علم و فناوری پرداخت و گفت: ساختارهایی برای منطقۀ ویژۀ علم و فناوری یزد در نظر گرفته‌ایم که می‌تواند نقش اساسی در پیشبرد اهداف منطقه داشته باشد.

گفتنی است در این دیدار استاندار یزد و هیئت همراه از مجتمع خدمات و فناوری اطلاعات دانشگاه صنعتی شریف، دفتر انتقال توسعه و فناوری شریف، آزمایشگاه مرکزی و مرکز ستاک این دانشگاه بازدید کردند.

کد خبر : ۴۱۷۷۱۸