خبرگزاری کار ایران

مدیرکل امور عمرانی استانداری یزد خبرداد:

آسیب‌شناسی تخلفات ساختمانی در استان یزد

مدیرکل دفتر فنی، امور عمرانی، حمل‌ ونقل و ترافیک استانداری گفت: ضروری است تخلّفات ساختمانی در استان براساس طرح تفصیلی شهرها آسیب‌شناسی شود.

به‌گزارش ایلنا به نقل از اداره‌کل روابط عمومی استانداری یزد، نشست مشترک مسئولان حوزۀ شهرسازی استان با حضور مدیرکل دفتر فنی، امور عمرانی و حمل‌و نقل و ترافیک استانداری و با هدف بررسی مشکلات استان در حوزۀ شهرسازی و صدور پروانه ها و مجوزها در سالن شهید موحدین استانداری برگزار شد.

سید رضا خادمی مدیرکل دفتر فنی، امور عمرانی و حمل‌ونقل و ترافیک استانداری در این جلسه بیان کرد: ساخت‌وسازهای کنونی در استان نیازمند سامان‌دهی است و باید مسئولان حوزۀ شهرسازی در این‌باره برنامه‌ریزی کنند.

«خادمی» با بیان اینکه ویترین شهرهای استان چهرۀ مطلوبی ندارد، افزود: ساختمان‌هایی در یزد ساخته و رها می‌شوند که از نظر سازه‌، نما و ضوابط ساخت‌وساز وضعیت مطلوبی ندارند.

وی ادامه داد: ساخت‌وسازهای غیرمجاز و نامناسب پیامدهایی به‌دنبال داشته که موجب شده است برخی زمین‌های استان بدون استفاده بماند.

خادمی به بیان آمار تخلف‌های ساختمانی در استان پرداخت و در این‌باره گفت: سال گذشته نزدیک به شش هزار و در شش ماهۀ نخست امسال نیز بیش از سه هزار و 400 تخلف ساختمانی ثبت شده است.

مدیرکل دفتر فنی، امور عمرانی و حمل‌ونقل و ترافیک استانداری در پایان سخنان خود بر ضرورت بررسی دلایل تخلفات ساختمانی در استان تأکید و با طرح این سئوال که چرا مردم به ساخت‌وسازهای غیرمجاز روی آورده‌اند؟ خاطرنشان کرد: در این‌باره ضوابط طرح تفصیلی شهر یزد را مورد بررسی قرار داده‌ایم و این بررسی ها به طور دقیق و مستمر ادامه دارد.

گفتنی است در این نشست به اعمال قوانین شهرسازی بر اساس ماده‌های قانونی حوزۀ ساخت‌وساز تأکید شد و مسئولان شهرسازی شهرستان‌ها به بیان مشکلات شهرهای استان در حوزۀ شهرسازی پرداختند.

کد خبر : ۴۱۶۳۵۸