خبرگزاری کار ایران

مدیرکل کمیته امداد استان یزد خبر داد:

بهره‌مندی ۶۶ هزار مددجو از خدمات کمیته امداد استان یزد

مدیر کل کمیته امداد استان یزد با تشریح فعالیت‌های این نهاد در بخش‌های مختلف، از ارائه خدمات هدفمند و در قالب تک خدمتی و چند خدمتی به 66 هزار مددجوی تحت حمایت خبر داد.

به گزارش ایلنا به نقل از روابط عمومی کمیته امداد، محسن علیزاده با بیان اینکه خانواده‌های زیر پوشش این نهاد شامل زنان سرپرست خانوار، خانواده‌های ایتام، سالمندان و از کار افتادگان هستند، افزود: ارائه خدمات مسکن و ساختمان، فرهنگی و آموزش، کمک هزینه تامین جهیزیه و هزینه ازدواج، حقوقی و قضایی، بهداشتی و درمانی، بیمه تامین اجتماعی، تسهیلات کارگشایی و اشتغال و خودکفایی از جمله فعالیت های این نهاد در حمایت از خانواده‌های زیرپوشش و اقشار نیازمند جامعه است.

وی به با اشاره به اینکه ارائه خدمات فرهنگی به مددجویان و دانش‌آموزان و دانشجویان تحت حمایت از جمله اقدامات اصلی این نهاد است افزود: اکنون حدود چهار هزار دانش‌آموز و یک هزار و 200 دانشجو تحت حمایت این نهاد مقدس استفاده می‌کنند و در پنج ماهه ابتدای سال جاری بیش از یک میلیارد ریال در راستای ارائه خدمات فرهنگی به مددجویان هزینه شده است، این خدمات در سرفصل‌های پرورشی و تربیتی، مشاوره‌ای و آموزش مهارت‌های زندگی، تأمین هزینه دانش‌آموزان و دانشجویان بهره‌مند از امکانات خوابگاه، کانون‌های فرهنگی تربیتی و اردوهای زیارتی و سیاحتی بوده است.

مدیر کل کمیته امداد استان یزد اضافه کرد: بهره‌مندی 9 هزار نفر از خدمات مشاوره‌ای و کلاس‌های آموزش خانواده و بیش از پنج هزار دانش آموز و مددجو از برنامه‌های کانون‌های فرهنگی و اردوهای زیارتی و سیاحتی از جمله اقدامات حوزه فرهنگی این نهاد طی پنج ماهه گذشته بود.

وی با بیان اینکه در پنج ماهه نخست امسال بیش از 9 میلیارد ریال برای حق بیمه تامین اجتماعی چهار هزار و 592 نفر از زنان سرپرست خانوار و مجریان طرح اشتغال تحت حمایت پرداخت شد، گفت: یکی از این فعالیت‌ها و خدمات و رویکردهای مهم این نهاد توانمندسازی و ایجاد امنیت اجتماعی، معرفی زنان سرپرست خانوار و مجریان طرح‌های خودکفایی به سازمان تامین اجتماعی و پرداخت حق بیمه برای آنها است.

علیزاده با بیان اینکه ارائه خدمات درمانی و بهداشتی از دیگر اقدامات کمیته امداد در حمایت از مددجویان تحت حمایت است، افزود: طی پنج ماهه نخست سال جاری بیش از پنج میلیارد و 474 میلیون ریال در راستای ارائه خدمات درمانی به مددجویان تحت حمایت در زمینه‌های پرداخت فرانشیز دارو، فرانشیز بستری، نگهداری سالمندان، آزمایشگاه، رادیولوژی، تامین هزینه سفر و اقامت هزینه شد.

وی درباره برنامه امنیت تغذیه مددجویان نیز گفت: تعداد یک هزار و 453 خانوار تحت پوشش مشمول برنامه امنیت تغذیه قرار دارند و در طی پنج ماهه اول امسال افزون بر دو میلیارد ریال خدمات تغذیه ای به این گروه ارائه شد.

مدیر کل کمیته امداد استان یزد با بیان اینکه خدمات تغذیه‌ای کمیته امداد با هدف سالم‌سازی کودکان زیر 6 سال با معرفی شبکه بهداشت به جامعه هدف ارائه می‌شود، بیان کرد: پس از تشخیص پزشکان مبنی بر برطرف شدن سوء تغذیه کودکان ارائه خدمات در این بخش قطع می‌شود.

کد خبر : ۴۱۰۹۵۷